Inovacije

Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Pogledajte video “What is an innovator” zatim odgovorite na pitanja u svojoj ranoj knjizi.
Ovaj video daje uvid u to koliko je inovacija širi pojam nego što mnogi misle.
Zadatak 2
Pogledajte video “Our approach to innovation is wrong” zatim odgovorite na pitanja u svojoj ranoj knjizi.
U ovome videu narator tvrdi da moramo dobro promisliti o tome kako sami gledamo na inovacije.
Zadatak 3
Pogledajte video “Crowd Funded Lego Car”
Ovaj video podržava stav da inovacije nisu samo tehnološkog tipa.
http://www.bbc.com/news/technology-25446912
Zadatak 4
Pogledajte video “Caine’s arcade”
Video koji će vam promijeniti način na koji gledate na inovacije i inovativno ponašanje.
Zadatak 5
Pročitajte članak “Inovativnost i kreativnost” zatim odgovorite na pitanja u svojoj ranoj knjizi.
Ovaj članak sažima ovaj modul.
Innovation and Creativity
Inovativnost i kreativnost
Glavni fokus ovoga modula je da vas potakne da razvijete svoju znatiželju, naučite se igrati (ponovno) i na kraju napravite remiks svega što imate oko sebe. Prije nego što ste pogledali videa o Lego automobilima, malo je vjerojatno da ste mogli povjerovati da bi netko bio sposoban uzeti u obzir izgradnju funkcionalnog vozila gotovo čitavu od Lego kockica a koje je istovremeno sposobno prevesti jednu osobu.
Mislim da ovaj Lego automobil objedinjuje sve što smo do sada spominjali u ovom modulu. To jasno demonstrira sve spomenuto do sada. Znatiželja o tome kako stvari funkcioniraju i o različitim tipovima motora, izazvalo je Lego proizvođače da istraže ideju o izgradnji funkcionalnog Lego automobila. Istovremeno je jasno vidljivo i prepoznavanje uzoraka. Lego kocke su se snažno povezale, a s dodavanjem ljepila postale su nerazdvojive. Tradicionalni motori s unutarnjim izgaranjem bili bi prevrući pa bi se plastika otopila, ali zato pneumatski motori koji rade na komprimirani zrak neće otopiti plastiku. I ovo je primjer prepoznavanja uzoraka. Oni koji su gradili ovaj automobil eksperimentirali bi s različitim dizajnima i strukturama oprije nego bi odlučili da je orbitalni motor najbolje rješenje. Korištenje Lego kockica da bi izgradili igračku automobil je sasvim normalno, dok je korištenje u svrhu izgradnje pravog automobila čisti primjer remiksa.
Caine-ova „Arcada“ je inspirativna priča o čudesnoj kreativnosti i inovativnosti. Također pokazuje kako znatiželja, igra i remiks može stvoriti nešto što je danas svjetski fenomen koji potiče kreativnost i inovativnost na dosta osnovnijoj razini nego kako ljudi gledaju na inovacije. To također pokazuje kako je Cainovo dosađivanje u očevom uredu bila njegova motivacija da učini nešto sa stvarima u svom okruženju. Nadalje, mogu se uočiti i ostala načela, pojmovi i faktori koje smo proučavali a koji su uzrokovali inovativno ponašanje u Caine-ovoj arkadi.
Ni ostale inovacije koje se događaju oko nas se ne razlikuju puno od Lego automobila ili Caine-ove arkade. Vidjeli smo to na primjerima kroz module. Bilo da je riječ o vezi između vodenog kotača i automobila, kolicima za kupovinu ili za skladište, u svakoj su inovaciji evidentni kreativnost, igra i remiks.
Posljednji takav primjer se nalazi ispod.
Dana 22. veljače 2011. g. razarajući potres je pogodio Christchurch na Novom Zelandu. Nažalost, mnogo je života je izgubljeno i nekoliko zgrada teško oštećeno. Jedna od tih zgrada je i bila katedrala u Christchurchu.
Slike prije i poslije Christchurch katedrale.
Oštećenja na katedrali su bila tolika da je crkva bila neupotrebljiva te je donesena odluka da se cijela sruši i ponovo izgradi nova. U međuvremenu je izgrađena privremena katedrala za molitve, koncert i ostala građanska događanja. I tako je izgrađena privremena katedrala. Ono što je nevjerojatno kod ove katedrale je to da je sagrađena od prijevoznih kontejnera i kartonskih cijevi. Nadalje, ne samo da ova katedrala izvršava svoju funkciju, ona je postala i turistička atrakcija na način na koji originalna katedrala nikada nije. Visoko je na popisu lokacija i mjesta koje treba posjetiti u Novom Zelandu. Mnogi iz lokalne zajednice smatraju kako ne trebaju alternativu.
Privremena katedrala u Christchurch-u, Novi Zeland
Lego automobil, Caine-ova arkada i katedrala su izvrsni primjeri inovacija koje nisu nužno visoko-tehnološke inovacije. One spadaju u operativne razine inovacija jer imaju izravan utjecaj na mali krug ljudi. Možete otići on-line i pronaći nešto slično (proizvod, zgradu ili predmet) u kojem su ljudi uzeli stvari koje se obično koriste za drugu namjene od same svrhe proizvoda, izgradnje ili predmeta kojega ste odabrali, te kratko objasnite što je inovativnost i na koji je način upotrijebljena znatiželja, igra i remiks kako bi se stvorio taj proizvod, zgrada ili predmet. Zapišite svoj odgovor u radnu knjigu.
Trebali biste nastaviti s čitanjem na temu u ovome poglavlju. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-24490331
Sljedeći odlomak je Cjelina 3 SDL 2
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2