Inovacije
Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Što smatrate da je najveća inovacija ikad? U svojoj radnoj knjizi ukratko opišite što mislite da je najveća inovacija ikad te zašto tako mislite.
Ovo je namijenjeno razvijanju vašeg razumijevanja inovativnosti i njenog utjecaja na vas.
Zadatak 2
Videa “Flexible Responses”, “Myths of Innovation” i “Misconceptions on Innovation” stavljaju u kontekst aspekte toga što inovativnost je, a što nije. Uzevši u obzir definiciju koju koristimo u ovom modulu te ono što ova videa govore o inovativnosti, kako se vaš izbor najveće inovacije ikad uklapa? Udovoljava li vaš izbor definiciji? Napišite odgovore u svoju radnu knjigu, i pobrinite se da objasnite razloge svojih odgovora.
Možda ćete morati ponovno pogledati videa.
Ovo je namijenjeno razvijanju vašeg razumijevanja inovativnosti u pogledu onog što ona jest a što nije.
Zadatak 3
Pogledajte 7 kratkih videa “Tomorrows World”. Ova videa su emitirana između 1967. i 1979. i ona predviđaju inovacije za koje se tad vjerovalo da će utjecati na naše živote danas. Možda ćete htjeti pisati bilješke koje će vam pomoći sa sljedećim zadacima.
Ovo je namijenjeno razvijanju vašeg razumijevanja toga da inovacije ne mijenjaju ono što radimo, nego kako radimo stvari.
Zadatak 4
ANakon gledanja videa, što mislite da se danas ostvarilo, a što mislite da nije? Napišite svoj odgovor za svaki video u svoju radnu knjigu.
Ovaj zadatak zahtijeva vaše kritičko promišljanje jer odgovori na pitanje nisu tako jednostavni kao što se čine.
Ovo je namijenjeno razvijanju vašeg razumijevanja toga da inovacije ne mijenjaju ono što radimo, nego kako radimo stvari.
Zadatak 5
Trebate pročitati članak “Inovativnost i promjena” i odgovoriti na pitanje u svojoj radnoj knjizi.
Ovo objašnjava kako su inovacije i promjena međusobno povezane.
Inovativnost i promjena
Ono što smo vidjeli u videima su brojni proizvodi, sustavi i usluge koji su se 1960ih i 1970ih upravo bili pojavili. Zanimljivo je to što, premda su se rijetka predviđanja zapravo i ostvarila, inovacije jesu značajno doprinijele načinu na koji danas radimo stvari. Tako da na neki način predviđanja jesu bila točna vezano za tehničke aspekte inovacija, ali donekle kriva vezano za primjenu. Prvi video o radu od kuće je zasigurno u određenoj mjeri bio istinit. Ideja da ćemo samo imati terminale se baš i nije ostvarila; ono što imamo je kompjuter prije nego terminal. Međutim, to bi se moglo promijeniti u vrlo bliskoj budućnosti kako se upotreba cloud computing-a bude širila.
Plastični vrt se također nije baš ostvario. Premda ljudi nisu žurili s prihvaćanjem plastičnih vrtova, ono što se dogodilo je široka upotreba sintetičkih površina u brojnim profesionalnim sportovima.
Što se tiče školskih kompjutera, to se više-manje ostvarilo. Učenje računalnog programa je široko rašireno u mnogim školama i na sveučilištima. Ured budućnosti nije točno onakav kao u videu, ali danas u upotrebi imamo dosta inovacija. Još uvijek se dosta oslanjamo na gotovinu, premda to prilično brzo nestaje. Čekovi su praktički nestali iz upotrebe i kreditne kartice su puno sigurnije; tako da je većina predviđanja gotovo istinita. Ono što je zanimljivo u videu o bankarstvu je predviđanje da će mnogi poslovi nestati. U ovom trenutku smo na vrhuncu automatizacijske revolucije uslijed koje će mnogi poslovi nestati. Mobilni telefon je naravno sveprisutan, iako onaj u videu ni približno ne sliči na onaj koji mi koristimo danas.
Fotopisač (light pen) je pomalo trik video, oni su bili i nestali… Daleko smo se pomaknuli unaprijed s ovom tehnologijom na zaslone osjetljive na dodir; koji su počeli mijenjati fotopisače 1980ih.
Videa i ova cjelina su te trebali naučiti da je inovativnost u osnovi vezana za promjenu. Radi se o traženju učinkovitijih i djelotvornijih načina na koji se stvari rade. Bitno je da inovacije ne mijenjaju ono što radimo. Naše osnovne potrebe da živimo nisu ništa drugačije danas nego što su bile stotinama godina prije. I dalje na je hladno, vruće, gladni smo, usamljeni ili nam je dosadno. I dalje nam treba utočište, treba nam zabava i treba nam smisao života. Inovacije su promijenile način na koji rješavamo te probleme. Možda završimo s proizvodima koji nikad prije nisu postojali, ali sve što oni rade je to da olakšavaju ispunjavanje naših potreba.
Sada možete vidjeti zašto smo koristili definiciju da je inovativnost proces stvaranja vrijednosti, koji se sastoji od mijenjanja sastava niza varijabli koje opisuju neki sustav ili predmet.
To je zato što mi vidimo inovativnost kao promjenu načina na koji radimo stvari, a ne kao promjenu stvari koji radimo (na stvarima koje radimo). To je važno jer, kad budete učili o razvoju poduhvata, naučit ćete da sve što neki posao radi, u osnovi, je to da rješava probleme te da to radi mijenjajući način na koji radimo stvari.
Zadatak 6
Vijesti su pune priča o sjajnim inovacijama. Bacite pogled na razne novinske portale i prepoznajte dvije ili tri inovacije za koje mislite da će postati široko rasprostranjene te da će utjecati na naše živote. Zapišite svoja predviđanja u svoju radnu knjigu.
Ovo je namijenjeno razvijanju vašeg razumijevanja inovativnosti i njenog utjecaja na vas.
Sljedeći odlomak je Cjelina 1 Odlomak OLL 3
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2