Inovacije
Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Pročitajte članak “Dimenzije promjena i inovativnosti”.
Članak nam predstavlja aktivnost.
DIMENZIJE I PROMJENA INOVATIVNOSTI
Mala pekarska radnja proizvodi kruh za masovno tržište. Međutim, postoji žestoka konkurencija od strane ostalih lokalnih pekarskih radnji i supermarketa. Nakon istraživanja pekarica je prepoznala priliku za promjene u svom poslovanju uz koje bi mogla bolje konkurirati. Otkrila je da su druge dvije pekare i supermarketi usredotočeni uglavnom na masovnu proizvodnju kruha. Uz komunikaciju sa svojim klijentima te klijentima supermarketa, prepoznala je da postoji tržišna potražnja za visoko kvalitetnim obrtničkim kruhom.
Uvođenjem samo nekoliko novih proizvoda neće se umanjiti direktna konkurencije, jer će pekarska radnja i dalje se oslanjati na masovnu proizvodnju kruha budući da će ono biti i dalje najveći izvor prihoda. Uvođenjem samo nekoliko novih proizvoda nije ni održivo, jer kupci tako neće raditi razliku između ove pekarske radnje i ostalih. Dakle, inkrementalne promjene u proizvodnji kruha ne bi funkcionirale. Radikalne promjene jednog ili dva artikla također ne bi funkcionirale jer će radnja i dalje prodavati većinom kruh za široku masu te će se i dalje suočavati sa istom konkurencijom. Istraživanje joj sugerira da se njena pekara treba u potpunosti diferencirati od ostalih trgovina i pekara. U konačnici, pekarica se odlučuje na radikalne promjene u proizvodnji kruha.
Pekarica je trebala utvrditi kako se radikalne promjene mogu provesti te napraviti analizu rješenja koristeći 4Ps navedene u cjelini 3 OLL 2. U tablici ispod možeš vidjeti promjene na koje se odlučila.
Proizvod | Proces | Pozicija | Paradigma |
Novi sastojci: nova vrsta brašna, novi okusi, novi oblici | Promjena miješanja iz strojnog u ručno, promjene u sastojcima i ručnom oblikovanju | Specijalni majstorski kruh | Tržišna niša: pekarske vještine i umijeće |
U ovoj tablici možete pronaći elemente iz prijašnjih cjelina. Na primjer, svari poput oblika i okusa, kao jedan od ključnih čimbenika smo spominjali u odlomku o prepoznavanju uzoraka. Također možete vidjeti da elementi koji uzrokuju radikalne promjene sustava zapravo funkcioniraju. Proizvodi se značajno razlikuju od masovne proizvedenog kruha po tome što pekarica sada primjenjuje različite vrste brašna i druge sastojke, zajedno sa promjenama u različitim oblicima kruha i štruca. Ručno proizveden kruh mijenja naš način poimanja kruha čime se otvara gotovo pa sasvim novo tržište. Pozicija pekarske radnje na tržištu se radikalno mijenja. Specijalni kruh i štruce postaju visoko cijenjeni proizvodi koji uvode promjene u načinu na koji kupci gledaju na pekarsku radnju. Na ovaj način se pekarska radnja maknula s masovnog tržišta i fokusirala na tržišnu nišu (niche market).
U ovom case study-u ste trebali prepoznati neke čimbenike iz prethodnih cjelina kao što su prepoznavanje uzoraka i različite razine inovativnosti.
Zadatak 2
Pročitajte “Case Study” i dovršite aktivnost u svojoj radnoj knjizi.
Ova aktivnost omogućava vam da razvijete vještine koje su vam potrebne da analizirate inovativna rješenja.
CASE STUDY
Ovaj case study je prvi put spomenut u odlomku SDL1 ove cjeline. On primjenjuje pojmove iz ove cjeline ali će se nastaviti koristiti i u idućih nekoliko zadataka.
PROBLEM
Vodite malo on-line poslovanje za prodaju malenih artikala koje stanu u kuvertu. Prethodno ste poslovali iz malene garaže koja se nalazila u vašem vrtu. Svaki nalog biste tiskali na zaseban papir. Preuzimajući svaku narudžbu zasebno, uzimali biste artikle s polica i stavljali ih u omotnicu, zatvorili omotnicu i odnijeli u poštanski sandučić. Nije trebalo više od 2 minute za kompletirati narudžbu.
Međutim, vaš posao se proširio i sada ga vodite iz velikoga skladišta. I dalje tiskate svaki nalog na zasebni list, ali zbog veličine skladišta, sada su potrebne 3 minute i 30 sekundi za kompletiranje svake narudžbe. Ova dodatna 1 minuta i 30 sekundi znači da više od 15% narudžbi se otprema sa danom zakašnjenja i to se ne može nadoknaditi. Žalbe klijenata su počele utjecati na recenzije na Internetu.
IDEJE
Ideje su bile: zapošljavanje dodatnog osoblja, prebacivanje popularnih proizvoda na prednji dio skladišta, uvođenje sistema kataloga tako da osoblje zna gdje se koji proizvod točno nalazi, uvođenje košara ili kolica za prikupljanje predmeta, mijenjanje vremena isporuke, prepakiranje stvari te mnoge druge.
VRSTA POTREBE
Ovo je svakodnevni problem koji zahtjeva određeno rješenje.
VAŽNOST POTREBE
Izuzetno visoka, ova vrsta poslovanja oslanja se na visoke razine zadovoljstva kupaca, diferencijaciju cijena je gotovo nemoguće postići, a on-line maloprodaja je vrlo transparentna. Ako ocjena padne ispod 93% od 4.5 zvjezdice, past će i prodaja.
UZROK POTREBE
Potreba je uzrokovana zbog preseljenja u veći prostor. Dok je preseljenje značilo dvostruko više prodanih proizvoda ono je također i stvorilo nekoliko logističkih problema a ovaj je jedan od tih. Koristili smo tehniku ispitivanja „5 WHY“.
PARAMETRI
Bila su tri parametra od kojih je jedan trošak. Premještanje poslovanja prouzrokovalo je potrošnju novčanih rezervi, porast jedinične prodaje, više proizvod, te nedostatak sredstava za potrošnju. Drugi parametar je vrijeme, rješenje se trebalo pronaći i primijeniti u roku od 2 dana. Posljednji parametar je da je rješenje trebalo biti to da se ostvari prodaja odnosno profit koji je potreban da se nadoknadi potrošena novčana rezerva, te da nakon toga proučimo alternativna rješenja.
RJEŠENJE
Nekoliko rješenja se uzelo u obzir i testiralo. Najučinkovitije po pitanju troškova je bilo rješenje da se kupe tri kolica za kupovinu poput onih iz supermarketa. Ovo je bilo najbolje rješenje iz nekoliko razloga. Prvo je bila veličina, iako je većina proizvoda vrlo mala nakon što se upakiraju u kuverte donekle je glomazna. Kolica za kupovinu su mogla prenijeti puno više omotnica nego što je mogao jedan član, a i kada su bila prepunjena, i dalje su bila relativno lagana za odgurnuti do područja za otpremanje. Dječja sjedalica bila je idealna za pridržavanje praznih omotnica i za popise narudžbi. Kolica su bila poprilično krupna i jeftina.
Koristeći 4Ps analizirajte rješenje koje je ovo poduzeće odabralo. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Trebali biste nastaviti s čitanjem na temu iz ovog odlomka. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
- Bessant, J. & Tidd, J., (2015), Innovation and Entrepreneurship, 3rd Edition, Wiley, Chichester
- Michanek, J. & Breiler, A. (2014) The Idea Agent, The Handbook on Creative Processes, New York: Routledge
Sljedeći odlomak je Cjelina 3 OLL 3
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2