Inovacije
Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Pročitajte članak “Pametni telefon” i dovršite aktivnost u svojoj radnoj knjizi.
Ova aktivnost vam omogućava razvijanje vještina potrebnih za analizu inovativnih rješenja.
PAMETNI TELEFON
Kada je prvi telefon postao široko rasprostranjen, samo mali broj ljudi ga je kupio. U početku su ih kupovali samo poslovni subjekti. Postojalo je nekoliko razloga zbog čeka je to bilo tako, za početak su bili skupi a i malo ljudi je uvidjelo relevantnost u posjedovanju telefona. To se nastavilo sve do 1970-ih kada je cijena telefona naglo pala i većina ljudi se pretplatila na fiksne linije. Od kasnih 1980-ih pa do 2000-ih postalo je normalno da ljudi posjeduju fiksne telefone. Međutim, danas su većinom u opadanju posebno u razvijenim zemljama gdje su se ljudi gotovo potpuno prebacili s fiksnih na mobilne linije. Telefon je promijenio naš način života. Imao je tako značajan utjecaj da je danas naše ponašanje određeno načinom na koji koristimo mobitel.
Prije nego što su telefoni postali rasprostranjeni, osoba s kojom smo razgovarali „licem u lice“ bila je najvažnija. Telefoni su prouzrokovali takav pomak da je danas osoba s kojom razgovaramo na telefon važnija od osobe koja stoji pored nas.
Razvoj mobitela a kasnije pametnih telefona, povećalo je potražnju da se odgovori na telefon ili poziv prije nego na nešto što stoji pred nama. Ono što je još više neočekivano jest da je mobitel nekoć bio sredstvo kojim je dvoje ljudi komunicirali a danas je puno više od toga.
Pažljivo pregledajte svoj pametni telefon, te u svojoj radnoj knjizi napravite popis svih proizvoda i usluga koje je pametni telefon zamijenio.
Evo jedan primjer za početak: pametni telefoni sadrže kalendar događanja, zbog čega su tiskani primjerci kalendara gotovo nestali sa tržišta.
Trebali biste nastaviti s čitanjem na temu iz ovog odlomka. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
- Bessant, J. & Tidd, J., (2015), Innovation and Entrepreneurship, 3rd Edition, Wiley, Chichester
- Michanek, J. & Breiler, A. (2014) The Idea Agent, The Handbook on Creative Processes, New York: Routledge
Sljedeći odlomak je Cjelina 4 OLL 1
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2