Inovacije
Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
Svrha online učenja je da razvijate samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
U sklopu našeg okvira kreativnost ima važnu ulogu. Tvrdimo da trebate biti sposobni biti kreativni kako bi se riješili problemi unutar organizacije. Ali što točno znači kreativnost? Što za vas znači biti kreativan? Je li kreativnost reaktivna ili proaktivna aktivnost? Mislite li da si te kreativni? U svoju radnu knjigu workbook napišite odgovore na ova pitanja.
Ova aktivnost je osmišljena da bi vas potaknula na razmišljanje o prirodi kreativnosti.
Zadatak 2
Pogledajte video Embrace the Remix. Možda ćete htjeti pisati bilješke dok gledate video.
Ovaj video daje vam pogled na to što je kreativnost i kako se koristi da bismo došli do novih stvari.
Zadatak 3
Pročitajte članak “Prihvati remiks”. Onda odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak govori o videu i pruža vam dublje razumijevanje onoga što video predstavlja.
Prihvatite remiks
Video govori u prilog tome da ništa nije originalno i da se sve što postoji sastoji naprosto od već postojećih preuređenih stvari. Ferguson opisuje kreativnost kao remiks; zato što uzmemo nešto i promijenimo na neki način. On opisuje taj proces kao kopiraj, transformiraj i kombiniraj. Iako se može tvrditi i lako demonstrirati da je umjetnička kreativnost remiks postojećih stvari, malo je teže kada se radi o tehnologiji ili proizvodima.
Međutim, Ferguson pokazuje da je čak i tehnologija remiks različitih elemenata. Apple je uzeo postojeću tehnologiju, zaslon osjetljiv na dodir, i preinačio je u slajd koji otključava tvoj telefon. U stvari, sve vezano za tvoj pametni telefon je remiks. U posljednjem odlomku ste imali aktivnost u kojoj ste morali promisliti koliko je različitih proizvoda zamijenio pametni telefon. Mi smo utvrdili preko 130 (koliko ste vi pronašli?). Iako neki od tih proizvoda, kao što su tiskane knjige i foto aparati, nisu u potpunosti zamijenjeni, značajna je razlika u količini prodaje. Kao rezultat pametnog telefona, neki proizvodi su značajno promijenili svoju svrhu. Primjer ovoga je sat. Ako se osvrnete na satove iz 1970ih i 80ih i na današnje satove, možete primijetiti da, premda i dalje pokazuju koliko je sati, oni danas više služe kao modni dodatak nego što je to bio slučaj prije 40 godina. Zanimljivo, mnogi ljudi još uvijek nose satove, ali se oslanjaju na svoje pametne telefone kada žele znati koliko je sati.
Ferguson citira Forda koji smatra da nadograđujemo rad drugih i tek kada je sve na pravom mjestu, pojavi se inovacija. To otvara neka pitanja vezana za etiku i inovativnost. Zakoni o patentima nas zapravo sprječavaju da budemo kreativni. Ipak, i dalje slijedimo taj pristup kopiranja, transformiranja i kombiniranja.
Ferguson tvrdi da kreativnost ne dolazi iznutra, nego izvana. Osim ako nemate eksterne faktore koji vas inspiriraju, ne možete biti kreativni. Ne možete napraviti nešto od ničega. On kaže da bi to trebalo biti oslobađajuće i ohrabriti nas da budemo kreativniji nego što uobičajeno jesmo.
U prethodnom odlomku bio je slajd o zaostajanju/vremenu kašnjenja između različitih inovacija. Jedna inovacija je sustav prijenosa u vodeničnom kolu i kako je taj sustav kopiran; transformiran i kombiniran kako bi na kraju završio u automobilu. Očito postoji vremensko kašnjenje između pojave inovacije i njene remiksirane upotrebe. To otvara dva zanimljiva pitanja o kreativnosti i inovativnosti. Ako smo imali sustav prijenosa nekih 5000 godina koji pretvara kretanje u jednom smjeru u kretanje u drugom smjeru, zašto je bilo potrebno da prođe 4800 godina da prebacimo sustav iz stacionarnog stroja u mobilni stroj? Drugo pitanje je, koje smo inovacija usput propustili?
Trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 4
Pogledajte video Creative Confidence. Možda ćete htjeti pisati bilješke dok gledate video.
Ovaj video pokazuje kako imamo tendenciju dijeliti ljude na kreativne i nekreativne i preispituje tu ideju.
Zadatak 5
Pročitajte članak “Kreativno samopouzdanje”. Onda odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak govori o videu i pruža vam dublje razumijevanje onoga što video predstavlja.
Kreativno samopouzdanje
Kao i kod inovativnosti, i u biti kod većine stvari u životu, postoje neke ozbiljne zablude oko toga što je kreativnost a što nije. Video tvrdi da smo u biti svi sposobni da budemo kreativni. Očigledno kreativnost nije nužno vezana za predivna umjetnička djela ili sjajne proizvode koji mijenjaju život. Takva vrsta kreativnosti je realna, ali također vrlo rijetka. No, vrsta kreativnosti o kojoj Kelley priča puno je dostupnija i uobičajenija.
U suštini, društvene strukture u kojima živimo su prilično kritične (osuđujuće) i to ima duboki utjecaj na naše samopouzdanje, ali ne i na našu sposobnost da učinimo nešto. To očito ne shvaćamo. Možda i nemate samopouzdanja učiniti nešto, ali to ne znači da niste sposobni to učiniti. Nažalost, kreativnost je često predmet osuđivanja.
Kada pobliže promotrite ponašanje ljudi, možete vidjeti da smo u biti prirodno kreativni. Imamo nevjerojatnu urođenu sposobnost rješavanja problema na puno različitih načina. To je ishod kreativnosti. Međutim, kritična/osuđujuća društvena struktura u kojoj boravimo nam daje opciju da odlučimo ne ponašati se kreativno. Na kraju razvijemo strah od bivanja kreativnima.
Kelley daje zanimljiv primjer doista kreativnog rješenja problema koje nikad nije palo napamet Dougu Dietzu. Fokus Dietzove kreativnosti je bio dizajnirati uređaj koji pomaže dijagnosticirati ozbiljne bolesti. Za očekivati je da će pacijenti prihvatiti priliku da koriste strojeve, no protivno razumu, pacijenti, i osobito djeca, su se opirali korištenju uređaja. Radije nego da odustane od bivanja kreativnim nakon dizajniranja uređaja, on je prihvatio problem i smislio rješenje koje nije tako očito. Dietz je bio spreman pokušati nešto izuzetno, zbog čega je njegovo rješenje bilo vrlo različito od onoga za što je obučen. Njegovo rješenje je moglo ne uspjeti, ali on je ipak imao dovoljno samopouzdanja da riskira.
Ovaj video govori o ponovnom otkrivanju tvojih kreativnih sposobnosti i razvijanju samopouzdanja da ih koristite. Kelley ističe kako ljudi koji prevladaju jednu fobiju često prevladaju i druge fobije. Nema sumnje da povećano samopouzdanje poboljšava ishode vaših postupaka. Osim toga, taj strah od vlastite sposobnosti kreativnosti, otvara pitanje koje ste prilike propustili.
Ukazali smo na to da postoji zaostajanje/vrijeme kašnjenja između razvoja i prihvaćanja novih inovacija. Također smo istaknuli da se inovacije mogu dogoditi samo kada su svi dijelovi na mjestu. Dakle, ako toliko puno nas ima fobiju vezanu za vlastitu sposobnost da budemo kreativni, u kojoj mjeri to sprječava našu sposobnost inoviranja?
Trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 6
Pogledajte video Empathy. Možda ćete htjeti pisati bilješke dok gledaš video.
Ovaj video sugerira da je način na koji možete razviti svoju sposobnost kreativnosti, da razvijete empatiju prema svijetu oko sebe.
Zadatak 7
Pročitajte članak “Empatija” i pročitajte ga. Onda odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi workbook.
Ovaj članak govori o videu i pruža vam dublje razumijevanje onoga što video predstavlja.
Empatija
U ovom videu Roman Krznaric razmatra ulogu koju empatija može imati u rješavanju problema. Empatija je sposobnost stavljanja sebe u poziciju drugih te razumijevanja problema i poteškoća s kojima se oni suočavaju. Morate usvojiti poziciju ranjivosti. Krznaric objašnjava kako empatični ljudi znaju dobro slušati i s drugim ljudima znaju podijeliti priče o sebi na način koji razvija međusobno razumijevanje. On tvrdi da je empatija kritični element sposobnosti/mogućnosti rješavanja društvenih, političkih i ekonomskih problema. Postoji puno primjera u videu; linija pomoći u Izraelu kao način nastojanja angažiranja u mirnom dijalogu i slične usluge podrške. Drugi primjer u kojem empatija rješava problem je bio početni kraj trgovanja robljem nakon čega je uslijedilo ukidanje ropstva. Ipak, oni koji su se opirali ukidanju ropstva, bojali su se ekonomske katastrofe. Ekonomska katastrofa se nikad nije dogodila.
Očigledno, empatija daje veliki doprinos rješavanju problema. Prisjetit ćete se kako je u videu Dietz došao do rješenja gledajući muku djece koja su morala ići na magnetsku rezonancu. Upravo je Dietzova sposobnost empatije s djecom dovela do rješenja. Dietz je s pravom bio ponosan na uređaje koje je izradio, ali duboko uznemiren stresom koji oni izazivaju. Mogao je odustati i pokušati naći rješenje unutar uređaja. Međutim, on je shvatio da se rješenje ne krije u samom stroju, nego u svijesti djece. Pretvarajući strah od uređaja u zabavnu karakteristiku, bio je u mogućnosti značajno umanjiti stres s kojim su se djeca suočavala. Dietz je sebe učinio ranjivim i izložio se mogućem neuspjehu. Ono što je rješenje učinilo uspješnim je to što je on bio sposoban biti empatičan s djecom i razumjeti točno što čini uređaj tako zastrašujućim.
Empatija pomaže kreativnosti razvijanjem razumijevanja problema, gledajući na problem iz perspektive osobe koja proživljava problem. Često pokušavamo riješiti problem iz svoje perspektive. Promatramo problem i pretpostavljamo da je pravo rješenje upravo ono koje nama odgovara, a u stvari je uvijek suprotno. Razumijevanje problema iz perspektive onoga koji pati znači da su veće šanse da je rješenje prikladno.
Trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 8
Pogledajte video 4 Lessons in Creativity Možda ćete htjeti pisati bilješke dok gledate video.
Ovaj video razmatra različite načine bivanja kreativnim.
Zadatak 9
Pročitajte članak “4 lekcije kreativnosti”. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak govori o videu i pruža vam dublje razumijevanje onoga što video predstavlja.
4 lekcije iz kreativnosti
Fokus ovog videa je umjetnički, ali lekcije su primjenjive u bilo kojem kreativnom činu. Kad Burstein priča o kreativnosti, ona se poziva na niz koncepata o kojima smo već raspravljali. Jedna stvar koja iskače je kada ona govori o vlastitim umjetničkim aktivnostima. Kada opisuje ljepotu raku keramike, Burstein objašnjava kako ljudi njeguju nesavršenosti. To je važna misao o kreativnosti; često su nesavršenosti te koje kreativni rad čine uspješnim / pomognu da kreativni rad funkcionira.
Četiri uspješne priče umjetnika su uglavnom o tome kako su oni prihvatili različite nesavršenosti svojih života kako bi razvili svoju umjetnost. To je nešto što svatko može učiniti; pronalaženje prilika za inovativnost leži u našim životnim iskustvima. Burstein također govori o igranju s elementima. To je nešto što smo tvrdili u ranijim odlomcima. Igra u smislu istraživanja je kritičan element kreativnosti i pronalaženja rješenja za probleme.
Četiri lekcije koje Burstein iznosi su:
- Biti otvoren iskustvu koje vas može promijeniti
- Prihvatiti izazove
- Ograničenja koja imamo
- Stajanje u prostoru gubitka – empatije
Svi umjetnici su govorili o tome kako su iskusili nešto što je promijenilo način na koji se ponašaju. Nair je govorio o tome kako su je putujući glumci inspirirali da počne raditi dokumentarne filmove. Meyerowitza je stimulirao udarac u rame od policijskog službenika. Bivanje otvorenim za iskustva je nešto što smo vidjeli u videu o empatiji. Shawn je postao otvoren za iskustva na način koji mu je pomogao da postane veliki pisac. Međutim, možda niste dovoljno talentirani da biste postali veliki umjetnik, ali se vaše kreativne vještine mogu unaprijediti ako postanete otvoreniji za životna iskustva. Često se zatvaramo za iskustva koja su izvan našeg interesa. Primjer toga je da se studenti, koji studiraju program vezan za biotehnološku industriju, žale što moraju učiti kako kompanija, koja nije povezana s biotehnologijom, rješava probleme. A ipak, gledanjem izvan svojih interesa, proširili biste svoja iskustva i vjerojatno vidjeli stvari na drugačiji način.
Prihvaćanje izazova je stimulativni način za istraživanje života. Spomenuli smo u ranijem odlomku kako inovativnost pokreće naša ovisnost o praktičnosti; to zapravo utječe na našu sposobnost da budemo kreativni na svakodnevnoj razini. Skloni smo neprihvaćanju izazova u onoj mjeri u kojoj bismo trebali.
Kipar Serra objašnjava kako je spoznao ograničenja koja ima u slikarstvu. To je nešto prilično važno za kreativnost i pronalaženje inovativnih rješenja problema. Često smo fokusirani na ono u čemu mislimo da smo dobri, ali jednako tako je korisno shvatiti u čemu nismo tako dobri. To je prilično jasno piscu Fordu. Njegova sposobnost čitanja bila je smanjena zbog disleksije; ipak, on je radio s tim ograničenjem kako bi pronašao vještinu prepoznavanja prirode jezika i koristio je za savladavanje disleksije i pisanje sjajnih priča.
Ford je isto tako mogao koristiti disleksiju kao prepreku, umjesto toga on je izabrao koristiti to ograničenje kao prednost/snagu za prihvaćanje jezika. U suštini, i Ford i Serra su sabrali svoje vještine koje nisu funkcionirale i napravili nešto novo. Ono što su oboje učinili je to da su se poigravali s onim u čemu su dobri dok nisu pronašli priliku za rješavanje problema.
Kada Burstein govori o stajanju u međuprostoru između neuspjeha i uspjeha, ona misli na empatiju. Već smo vidjeli kako bivanje empatičnim/suosjećajnim prema svijetu oko tebe, otvara iskustva i vodi do većeg razumijevanja problema i situacija. To veće razumijevanje vodi to šireg opsega znanja koje možete iskoristiti kako biste razvili svoje inovativne vještine rješavanja problema. Meyerowitz je to prepoznao kada je shvatio da netko mora snimiti događaje koji su se zbili 11.9. Bio je otvoren događaju i imao je osjećaj empatije prema onome što se dogodilo.
Dok neki od nas nikada neće postati veliki umjetnici, ove lekcije nam svima daju priliku da postanemo kreativniji u smislu naših života i rada. Ako ste otvoreniji za ono što se događa oko vas, potpunije će se razvijati vaše znanje o životu. Što smo se spremniji suočiti se s problemima, više se razvijaju naše vještine rješavanja problema. Znati što ne možemo je jednako važno kao i znati što možemo. Građenje empatije s ljudima i situacijama oko nas također poboljšava naše shvaćanje o tome koja će rješenja funkcionirati.
Zadatak 10
Pogledajte video “7 Ingredients of Creativity” Možda ćete htjeti pisati bilješke dok gledate video.
Ovaj video sugerira da postoji 7 faktora koji moraju biti prisutni da bi se postigla kreativnost.
Zadatak 11
Pročitajte članak “7 sastojaka kreativnosti”. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak govori o videu i pruža vam dublje razumijevanje onoga što video predstavlja.
7 sastojaka kreativnosti
Postoje sličnosti između ovog videa i Bursteininog videa o četiri lekcije. Međutim, Villani nudi malo širi pogled. On govori o tome što on vidi kao 7 sastojaka koji sačinjavaju kreativna djela. Ovaj kratki video gleda na kreativnost u puno širem kontekstu.
Villani spominje dokumentaciju kao prvi sastojak. Možda se sjećate iz ranijih odlomaka rasprave o mitu o usamljenom/samotnom inovatoru. Citira se Newton koji govori da je samo stajanjem na ramenima diva bio u mogućnosti vidjeti dalje. To podupire tvrdnju da su kreativnost i ishodi kreativnosti, u suštini, samo remiksevi postojećih elemenata.
Biti motiviran se čini kao očiti sastojak, ali to nije uvijek slučaj. Tu postoji veza sa znatiželjom i igrom. Ako ste bezvoljni ili vas se pojam igre čini smiješnim, onda nećete biti motivirani za kreativnost i pronalaženje inovativnih rješenja problema.
Ključno je biti u okruženju koje potiče znatiželju i igru. Ništa ne zaustavlja znatiželju tako brzo kao negativno okruženje. Prije nekoliko godina, jedan umjetnik je pričao s učenicima od 11 i 12 godina i pitao ih je znaju li crtati. Svi su rekli ne. Ipak, da ih je pitao 3 godine ranije, svi bi rekli da. U ranijem videu Kelley priča priču kako je školski prijatelj ismijan dok je pokušavao biti kreativan. Školski prijatelj nikad više nije ništa napravio. Ovakva vrsta negativnosti može „ubiti“ inovativnost.
Da se vratimo na mit o usamljenom izumitelju, komunikacija je neophodna. Možda želite zaštititi svoju inovaciju od toga da je netko drugi koristi i profitira od nje, ali negativna strana toga je da ograničavate dubinu rješenja. Suradnja je ključna; vi ne možete znati sve i morate podijeliti ono što radite s drugima.
Burstein, kao i Villani, prepoznaje ograničenja. Osim što u Villanijevom slučaju, on sugerira da trebate postaviti granice oko svoje kreativnosti. Inače na što ćete usmjeriti svoje napore? Mogli biste potrošiti puno vremena u potrazi za nečim što ne dodaje vrijednost rješenju. U Bursteininom videu kipar, pisac i fotograf su svi objašnjavali svoja ograničenja. Kipar s prelaskom sa slikarstva, pisac s fokusom na jezik i fotograf s potrebom da sačuva scenu zadržavajući dostojanstvo situacije, su sve primjeri prepoznavanja ograničenja i granica.
Potrebno je prosvjetljenje i pedantan rad. Balansiranje između kontroliranja i puštanja omogućava vam razvijanje rješenja. To u kombinaciji s granicama pomaže vam fokusirati se na rješenja koja su relevantna i korisna.
Villanijev posljednji sastojak je kombinacija sreće i upornosti. Pod srećom misli na dostupnost svih dijelova u pravo vrijeme na pravom mjestu. Mi smo dosljedno tvrdili da su neki problemi nerješivi jer ne postoje svi dijelovi. Ipak, morate biti uporni. To je zato što vam upornost može donijeti sreću koja vam je potrebna da pronađete sve dijelove.
Trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 12
Trebali biste pročitati dodatne materijale o temama u ovom odlomku. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
Burstein, J. and Andersen, K., 2011. Spark. Harper Collins. Chapters 1,2 and 3
Hennessey B. & Amabile, T. (2010) Creativity, Annual Review of Psychology, 61:1 p569 -598
Nussbaum, B., 2013. Creative intelligence: Harnessing the power to create, connect, and inspire. Harper Collins. Chapters 1 and 2
Sljedeći odlomak je Cjelina 1 SDL 2
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2