Inovacije
Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
Svrha online učenja je da razvijate samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Pogledajte video “Introduction to the Innovation Module”.
Ovaj video predstavlja uvod u modul i daje vam pregled onoga što možete očekivati.
Zadatak 2
Pogledajte “Module Outline video”. Možda ćete se htjeti osvrnuti na dokument „Kratki pregled modula“.
Ovaj video će vam dati pregled sadržaja modula i pokazati vam kako je strukturiran.
Zadatak 3
Napišite u svoju radnu knjigu (workbook) što mislite da inovativnost/inovacija jest. Pokušajte ne razmišljati o teoretskoj definiciji, već o tome što za tebe ona zapravo znači.
Daje vam priliku da počnete formulirati okvir oko svog učenja.
Zadatak 4
Pogledajte video “What is innovation?” Pišite bilješke s čijim se mišljenjem slažete, a s čijim ne slažete.
U ovom videu veliki broj ljudi odgovara na pitanje što je inovativnost.
Zadatak 5
U svoju radnu knjigu workbook napišite zašto se slažete ili ne slažete s različitim ljudima. Je li vam neki od komentara pomogao promijeniti mišljenje o tome što je inovativnost/inovacija?
Shvaćanje što inovativnost/inovacija jest, a što nije, pomaže vam razviti vaše vještine kako biste bili inovativniji.
Zadatak 6
Pogledajte video “Can anyone be innovative?” Slažete li se s govornicima? Pišite bilješke o mišljenjima s kojima se slažete ili ne slažete.
U ovom videu veliki broj ljudi odgovara na pitanje može li svatko inovirati.
Zadatak 7
Jeste li se složili ili niste s ljudima u videu? Mislite li da bilo tko može inovirati? Napišite svoje odgovore u radnu knjigu. Je li vam neki od komentara pomogao promijeniti mišljenje o tome što je inovativnost/inovacija? Napišite u svoju radnu knjigu je li se promijenilo vaše mišljenje o tome što je inovativnost/inovacija.
Shvaćanje što inovativnost/inovacija jest, a što nije pomaže vam razviti vaše vještine kako biste bili inovativniji.
Zadatak 8
Definiranje inovativnosti je kompleksan i težak pothvat. To je zbog toga što puno različitih ljudi vidi stvari na različit način. Pročitajte članak “Jedna definicija inovativnosti”. Onda odgovorite na pitanje u svojoj radnoj knjizi workbook.
Postaviti definiciju inovativnosti koja će se koristiti u ovom modulu.
Jedna definicija inovativnosti
Točno što je inovativnost je diskusija koja, čini se, nikad ne prestaje. Čini se da svi imaju svoj pogled na to što ona je, a što nije. Neki smatraju da to znači stvaranje nečeg potpuno novog. Međutim, kao što ćete vidjeti kasnije, to nije nužno istina. Jedna definicija je da se ona može opisati kao skok u nepoznato (charge into the unknown). No, neke inovacije su rezultat namjernog istraživanja i razvoja prema određenom rezultatu.
Riječ „inovirati“ dolazi iz latinske riječi innovare što znači mijenjati. To ukazuje da možda inovacija nije nužno nešto posve novo. Tako da ako je inovacija više stvar promjene, nego nečeg posve novog, onda je možda jedan kritični dio inovacije da mora postojati proces. Međutim, znanost je isto proces, ali inovativnost i znanost nisu isto.
U ovom modulu ćemo koristiti sljedeću definiciju:
Inovacija/inovativnost/inoviranje je proces stvaranja vrijednosti koji se sastoji u mijenjanju sastava niza varijabli koje opisuju sustav ili predmet.
To znači da ako uzmete predmet, i upotrijebite njegove vlastite komponente i promijenite strukturu dodajući, oduzimajući ili preoblikujući predmet kako biste stvorili drugačiji predmet, ponašate se inovativno, a rezultat je novi predmet koji netko želi koristiti ili kupiti.
Dobar primjer toga je mobilni telefon. Originalni mobilni telefoni su bili točno to, korisni samo za obavljanje telefonskih poziva. Nisu mogli niti slati tekstualne poruke. Međutim, tijekom vremena, komponente prvobitnih mobitela su bile promijenjene dodavanjem novih komponenti koje izvorno nikad nisu bile predviđene za mobitele (dodavanje kamere), oduzimanjem nečega (antena) i preoblikovanjem mobitela (postali su tanji). Rezultat je stvaranje vrijednosti mijenjanjem sastava predmeta. Isti proces se može jednako primijeniti na sustav. Na primjer, plaćanje za vožnju u gradskom prijevozu se značajno promijenilo u posljednjih 30 godina. Pomakli smo se od papirnatih karata koje provjerava kondukter do elektroničkih sustava koji su direktno spojeni s bankovnim računom.
Pitanje
Identificirajte svakodnevni predmet ili sustav kao što je auto ili bankarstvo, i istražite njegovu povijest. Ne koristite ova dva spomenuta primjera. Pokušajte identificirati barem 5 inovativnih promjena na tom proizvodu ili u tom sustavu koje potvrđuju definiciju inovativnosti u ovom modulu.
Zadatak 9
Pogledajte video “An Innovation Framework”
Ovaj video pruža okvir za ovaj modul.
Zadatak 10
Pogledajte video “Flexible Responses”. Onda odgovorite na pitanje u svojoj radnoj knjizi.
Svrha ovog videa je potaknuti vas da razmišljate dublje o definiciji i prirodi inovativnosti.
Zadatak 11
Trebate popuniti brzi kviz online da procijenite svoje učenje. Dobit ćete rezultat čim popunite kviz. Ocjena za ovaj kviz ne ulazi u vašu završnu ocjenu.
Ovaj kviz vam daje povratnu informaciju o vašem učenju kako napredujete.
Trebali biste te pročitati dodatne materijale o temama u ovom odlomku. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
Baregheh, A., Rowley, J. and Sambrook, S., 2009. Towards a multidisciplinary definition of innovation. Management decision, 47(8), pp.1323-1339.
Sljedeći odlomak je Cjelina 1 OLU 2
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2