Inovacije
Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Otvorite prezentaciju “ SB Unit 2 Review” i poslušajte komentar.
Ovaj komentar sažima prethodnu cjelinu i omogućava vam da pronađete poveznicu između cjelina.
Zadatak 2
Pogledajte video “2020”. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Razumijevanje kako ekonomski rast utječe na inovativnost, ključno je da bi mogli razviti strategiju vlastitog inovativnog ponašanja.
Zadatak 3
Pročitajte članak “Mijenjanje svijeta 1”. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak uzima neke društvene aspekte iz videa i stavlja ih u kontekst inovacija.
MIJENJANJE SVIJETA 1
Prijašnji video napravio je veliki broj predviđanja vezano za budućnost. Uz pretpostavku da će se neka od spomenutih predviđanja ostvariti, potreba za inovacijama je nešto očito u što bismo trebali biti uključeni. Video nam pokazuje socijalne i demografske promjene koje utječu na naše živote te potrebu za inovacijama i kako bismo se znali nositi s istim problemima koje te socijalne promjene stvaraju. Stvari kao što su produžetak životnog vijeka značilo bi povećanje ljudskog rada, mijenjanje zdravstvenih potreba, uključivanje u više zabavnih događanja. Tijekom godina uvidjeli smo promjene u načinu života i rada kao rezultat inovacija.
Dijagram nam pokazuje da su promjene koje proživljavamo međusobno povezane. Iste te promjene također i ovise jedna o drugoj. Na primjer, promjene u ekonomskim uvjetima uzročno-posljedično djeluju na promjene u tehnologiji. Takvo kružno djelovanje socijalnih i demografskih faktora prisiljava ih same na promjene. Svaki zasebni aspekt tako uvelike utječe na ostale da je nemoguće točno uvidjeti koji od njih ima najveći utjecaj. Ovakav način također ima sklonost ubrzati promjene na svakom faktoru koji utječe na sljedeći.
Svijet u kojem ste odrasli se brže mijenja danas nego u bilo koje vrijeme u prošlosti čovječanstva. U životnome vijeku moje bake ona je svjedočila pojavi telefona koji je prvotno viđen kao prolazni hir koji se ne bi mogao uhvatiti, da bi postao jedan od najčešće korištenih osobnih elektroničkih uređaja. Prvi telefon koji je moja baka vidjela 1910. nema nikakve sličnosti s pametnim telefonima današnjice ali u osnovi su nepromijenjeni u svojoj svrsi – trenutna komunikacija. Od 1960. do 1989. moja baka redovito putuje iz Sjedinjenih Američkih Država u Ujedinjeno Kraljevstvo u posjet svojoj obitelji. Kada je započela svoja putovanja trebalo joj je za putovati 10 dana brodom. Već sredinom 1970. već joj je trebalo 6 dana za putovanje brodom. Zadnji put kada je putovala trebalo joj je 3.5 sati zračnom linijom. U samo 30 godina put iz UK do USA se smanjio s više od jednog tjedna na samo nekoliko sati.
Bio sam entuzijastičan fotograf i u razmaku od samo dvije godine sam svjedočio skorom nestanku film fotografije te pojavi digitalne fotografije. Svjedočio sam rođenju PC-a i kasnijem nastanku laptopa te sadašnjoj pojavi tableta. Kada sam uveo kompjuterizaciju u svoj posao konačni rezultat je bio profitabilan. Više mi nisu bile potrebne tri tajnice ni dvoje računovođa. Moj promet se znatno povećao. Uvođenje Interneta izbacilo je slanje pisma. Automatski sam prestao s ručnim pisanjem.
Poslovi su nestali i pojavili su se drugi u zamjenu za prijašnje poslove, a tu je i sve više izmjena u načinu na koji obavljamo posao. Nedavna istraživanja predviđaju da će 40% postojećih radnih mjesta postati automatizirano. Mnogi poslovi koji su nekoć bili na vrhu ljestvice nisu više tako kvalificirani. Npr. nekoć masovni gradski transportni prijevozni sustavi sada funkcioniraju bez vozača. Prije ne tako mnogo godina, farmaceuti su bili osobe koje su miješanjem raznih kemikalija spravljali tekućine u medicinske svrhe za liječenje bolesnih osoba. Danas su tekući lijekovi iznimno rijetki, dok su korisnici zamijenili tekuće lijekove s tabletama. Danas farmaceuti trebaju samo znati izabrati ispravnu kutiju tableta. Ljudi danas žive mnogo duže s bolestima koje su ih prije ubijale.
Promjene koje sam doživio su daleko više nego brojne da bismo o njima ovdje diskutirali. Isto će se dogoditi i u vašem životnome vijeku. Razmišljajući o ovim promjenama, trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 4
Pročitaj članak “ Mijenjanje svijeta 2”. Zatim odgovori na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak uzima neke ekonomske aspekte iz videa i stavlja ih u kontekst inovacija.
MIJENJANJE SVIJETA 2
Prije 500 godina u zapadnoj Europi su gotovo svi bili uključeni u nekakvi oblik poduzeća. Ljudi su bili samodostatni ili su radili u samodostatnim zajednicama. Svaki višak koji bi pojedinac ili zajednica proizvela bio je prodavan na lokalnom tržištu. Tada je započela industrijska revolucija i danas gotovo nitko ne može proizvesti dovoljno hrane ili odjeće da bi zadovoljio svoje osnovne potrebe. Međutim, pojavile su se značajne promjene u načinu na koji obavljamo određeni posao.
U prošlome dokumentu smo dobili uvid u neke društvene i demografske promjene. Spomenuli smo kako su faktori međusobno povezani te ukoliko dođe do promjene jednog faktora, posljedica će biti utjecaj i na ostale. U ovom dokumentu razmatrat ćemo neke od ekonomskih i tehničkih promjena koje su se pojavile a zatim povezati sva četiri aspekta inovacije.
Video spominje pojavu nadnacionalnih kompanija. Nadnacionalne kompanije su masivne organizacije koje nemaju geografske granice. Budući da su veće od multinacionalnih kompanija one zauzimaju moćnije pozicije. Rast nadnacionalnih kompanija uzrokuje promjene u načinu na koji radimo stvari. Prethodno je temeljna struktura bila imati stotine tvrtki koje služe milijunima kupaca. Naravno, postojalo je i malih tvrtki koje su služile općenito manje kupaca. Ove promjene prisiljavaju ljude da postanu inovativniji u tome kako da zarade za život. Ne postoje više doživotne karijere. Potreba za različitim izvorima prihodima postala je normalna za većinu ljudi.
Kao rezultat, neki predviđaju, imat ćemo strukturu s par nadnacionalnih tvrtki koje služe milijunima kupaca, te milijun malih poduzeća koje služe samo stotine kupaca. Primjer je pojava tvrtke poput Amazon, Airbnb i Uber. Amazon ima na tisuće malih trgovaca koji prodaju proizvode preko web stranice Amazon. Na prvi pogled izgleda da je to Amazon, ali je Amazon zapravo samo posrednik. Sa Uber-om i Airbnb-om imate nadnacionalnu kompaniju koje omogućavaju milijunima micro i nano poduzeća da prodaju svoje usluge. Ovakve promjene pretvaraju mnoge ljude u poduzetnike. Pojava malih i mikro poduzeća uzrokuje pomak, a predstojeća pojava nano poduzeća pretvoriti će gotovo svakog u poduzetnika.
Prilike za poduzetništvo postoje dok god se ovakve promjene odvijaju. Ideja ima u izobilju, izumi i inovacije su također brojne, ali nisu sve uspješne. Pronalaženje načina kako postići da budu uspješne proučit ćemo u kasnijim modulima, ali ono što je ovdje kritično jest ustanoviti kako biti inovativan. Promjene znače to da moramo implementirati inovativno ponašanje na različitim razinama našeg poslovanja kako bismo mogli biti uspješni.
Promjene koje se odnose način na koji je na strukturirano poduzeće previše su brojne da bismo ih ovdje diskutirali. Razmišljajući o ovim izmjenama, trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 5
Otvorite prezentaciju “Constructing an Approach i poslušajte komentar. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 6
Trebali biste nastaviti sa čitanjem na temu iz ovoga odlomka. Preporučujemo da pročitate i pogledate sljedeće:
Guillen, M. & Ontiveros, E., 2016, Global Turning Points: The challenges for business and society in the 21st century, 2nd edition, Cambridge University Press, Cambridge UK
Social Entrepreneurship and Innovation; International case studies and practices, 2016, Ken Banks Ed., Kogan izdavači, London
The Oxford Handbook of Creativity, Innovation, and Entrepreneurship, 2015, Edited by Christina E. Shalley, Michael A. Hitt, and Jing Zhou, Oxford : Oxford University Press
Sljedeći odlomak je Cjelina 3 OLL 2
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2