Inovacije
Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
Svrha online učenja je da razvijate samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Trebate pročitati članak “Što je inovativnost/inovacija?”. .
Ovaj članak daje okosnicu za pojam inovativnosti/inovacije. Objašnjava kako je inovativnost strukturirana kao koncept.
Što je inovativnost/inovacija?
Definiranje bilo čega danas je polemičan poduhvat. Čini se da svatko ima svoju ideju o tome što nešto znači, a što ne znači. Ono što smo ustanovili je da je inovativnost u suštini prije promjena načina na koji radimo stvari, nego promjena onoga što radimo. Kasnije u ovom modulu ćete otkriti da postoje razne razine inovativnosti/inovacija; inovacije koje duboko mijenjaju način na koji svi rade nešto do inovacija koje mijenjaju način na koji samo jedna do dvije osobe rade nešto.
U našoj definiciji objašnjavamo kako je inovativnost promjena niza varijabli sustava ili predmeta. Time podrazumijevamo da mijenjamo komponente na način da stvaramo nešto drugačije.
Kao što postoje različite razine inovativnosti, postoje i različite razine promjena. Promjene variraju od blagih modifikacija do drastičnog rekonstruiranja; i promjene variraju od promjene na malom dijelu predmeta ili procesa do velike promjene u dizajnu i funkcionalnosti.
Ono što bi trebalo proizaći je ideja da je inovativnost kompleksan proces koji nije uvijek lako definirati. Kako bilo, ono što je gotovo paradoks je da se svi uključujemo i prihvaćamo inovacije različitih stupnjeva, a ipak istovremeno većina nas se odupire promjenama koje inovacije donose u naš život.
Pojava inovacija također varira; od izrazito čestih inovacija do izrazito rijetkih inovacija. Ponekad je prilično očito da je stvorena inovacija, ali u nekim slučajevima i nije tako očito. Povrh toga, okolnosti duboko utječu na pojavu inovacija. Prave stvari se moraju dogoditi u pravo vrijeme. Ako samo jedna komponenta nedostaje, neće doći do inovacije. Svi ti faktori su usko povezani i to je ono što inovativnost čini kompleksnim konceptom.
Zadatak 2
Promislite što inovacija znači za vas i u svojoj radnoj knjizi workbook objasnite zašto mislite da je inovativnost važna ili nevažna.
Ova aktivnost vam pomaže razviti i razumjeti prirodu inovativnosti i njenu povezanost s vama.
Zadatak 3
Trebate pogledati video “Why Innovation Matters”
Ovaj video objašnjava zašto je inovativnost važna
Zadatak 4
Što vam video kaže o vašoj vezi s inovacijama? Što mislite koliko duboko na vaš život utječu inovacije? Mislite li da ste i vi inovativni? Napišite svoje misli u svoju radnu knjigu.
Ovo pomaže razviti dublje shvaćanje načina na koji ste povezani s inovacijama.
Zadatak 5
Trebate pogledati video “Some Misconceptions About Innovation”. Upotrijebite svoju radnu knjigu kako biste snimili vaš odgovor na ovaj video.
Ovaj video objašnjava neke zablude o inovativnosti i kako ona utječe na vaš život.
Zadatak 6
Postoji puno mitova o inovativnosti koje utječu na naš pogled o tome što inovativnost jest, a što nije. Pogledajte video “Myths of Innovation”. Je li video promijenio vaš pogled na inovativnost? Upotrijebite svoju radnu knjigu workbook kako biste snimili svoj odgovor na ovaj video.
Ovaj video pomaže stvoriti realniju ideju o tome što je, a što nije inovativnost.
Zadatak 7
Pogledajte video “How the innovation framework works”. Upotrijebite svoju radnu knjigu kako biste snimili vaš odgovor na ovaj video.
Ovaj video objašnjava kako funkcionira okvir koji koristimo u ovom modul.
Zadatak 8
Istaknuli smo da nismo promijenili ono što radimo, nego način na koji to radimo. Trebate pogledati slide/video “Bank of England”
Ovaj video pokazuje da još uvijek radimo iste stvari, ali učinkovitije.
Zadatak 9
U svojoj radnoj knjizi identificirajte predmet koji danas koristite koji izvršenje nekog zadatka čini djelotvornijim i učinkovitijim. Što mislite koja biste poboljšanja mogli napraviti koja bi izvršenje zadatka učinila još djelotvornijim i još učinkovitijim?
Ova aktivnost vam pomaže istražiti kako možete biti inovativni oko stvari koje koristite svaki dan.
Zadatak 10
Što sam ja?
Pažljivo pročitajte zagonetku dolje i vidtei možete li otkriti tko sam ja. Napišite svoj odgovor u svoj radnu knjigu.
Sagradila me najbogatija nacija na Zemlji kako bi nosio rasuti teret preko međunarodnih trgovačkih putova. Ja sam najbrži način transporta robe s jednog mjesta na drugo. U mom dizajnu nema ništa radikalno. Varijacije mene postoje već puno godina. Neke varijacije su korištene za ratovanje. Imam niske operativne troškove, vrlo sam učinkovit, koristim automatizirane kontrolirane sustave i malu posadu. Posada upravlja mnome iz male kabine poviše prostora za teret.
Ova aktivnost služi razvijanju tvog razumijevanja nekih povijesnih perspektiva o inovacijama. Inoviranje nije nešto što je tek nedavno započelo.
Zadatak 11
Otvorite prezentaciju “What am I?” i poslušajte komentare/tumačenje
Zadatak 12
Pogledajte listu svakodnevnih predmeta i u svoju radnu knjigu napišite što mislite da je veza među njima.
- Osiguranje
- Plin (za grijanje i kuhanje)
- Kabanice
- Šarena odjeća
- Kruh
- Eksploziv
- Plastika
Ova aktivnost pomaže razviti vaše shvaćanje povezanosti među inovacijama.
Zadatak 13
Otvorite prezentaciju “Connections” i poslušajte komentare/tumačenje.
Ispunite aktivnost u svojoj radnoj knjizi.
Namjera ove aktivnosti je demonstrirati kako su inovacije povezane, u razvijanju novih inovacija i u zamjeni starijih proizvoda ili usluga.
Zadatak 14
Pogledajte video “Time delays”.
Ova aktivnost razvija vaše shvaćanje da je ponekad potrebno vremena da se inovacije prihvate.
Zadatak 15
Na internetu potražite druge inovacije za koje je trebalo vremena da se prilagode/uklope. Napišite popis od barem 5 takvih inovacija u svoju radnu knjigu. Objasnite zašto mislite da se inovacije sporo prihvaćanju ili češće odbacuju.
Ova aktivnost razvija vaše shvaćanje kako se inovacije uvijek ne koriste/iskorištavaju.
Zadatak 16
YIspunite brzi kviz online quick quiz kako biste procijenili naučeno. Rezultat ćete dobiti čim ispunite kviz. Ocjena za ovaj kviz ne ulazi u vašu završnu ocjenu.
Ovaj kviz vam daje povratnu informaciju o vašem učenju kako napredujete.
Trebali biste pročitati dodatne materijale o temama u ovom odlomku. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
Berkum, S. (2007), The Myths of Innovation, Sevastopol: O’ Reilly
Bessant, J. & Tidd, J. (2015), Innovation and Entrepreneurship, 3rd Ed, Chichester: John Wiley and Sons, Chapter 1
Sljedeći odlomak je Cjelina 1 odlomak SDL 1
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2