Inovacije

Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Pročitajte članak “Aktivnost generiranja ideja”.
Ovaj članak je uvod u aktivnost.
Aktivnost generiranja ideja
Za izvršavanje ove aktivnosti bilo bi idealno da pronađete još jednu osobu koja bi sudjelovala, premda se aktivnost može izvršiti i samostalno. Da biste izvršili ovu aktivnost, treba vam nekoliko velikih listova papira i markeri u barem 4 različite boje.
Prije početka aktivnosti postoje brojne stvari koje biste trebali uzeti u obzir prilikom korištenje metoda generiranje ideja, kao što su mentalne mape i Problem reversal. Premda je dobro poticati što je više moguće inputa/unosa/ulaznih podataka, potrebna su neka pravila kako bi se izbjeglo gubljenje kontrole. Vi, i ostali koji sudjeluju, morate se uključiti u proces i biti voljni sudjelovati s ciljem pronalaska rješenja. Na početku ovog procesa važna je kvantiteta; kvaliteta dolazi kasnije. Postoji dobar razlog za to. Ako ograničite priljev ideja, onda imate manje izbora prilikom traženja rješenja, dok vam veliki niz ideja, čak i ako su neke neprikladne, daje veći izbor. Trebate zabilježiti sve što je moguće. To je zbog toga kako naše pamćenje radi. Ako nešto zaboravite, onda je to nešto nestalo i ne možete to vratiti. Često auto-cenzuriramo naše misli; morate pronaći način da to ne radite. Svaka ideja je dobra ideja; implementacija ideje je to što određuje njen uspjeh ili neuspjeh.
Iako je potrebno kritizirati ideje, faza generiranja ideja nije vrijeme za to. Jednom kada prikupite sve ideje, možete ih početi procjenjivati i određivati koje su prikladne. Morat odoljeti iskušenju da se oslonite na stručnjake unutar grupe, ili ako je prisutan menadžer, morate se oduprijeti priklanjanju njemu. Politička korektnost i pričanje ljudima ono što žele čuti ne vode do inovativnih rješenja. Demokracija nije nužno pomoć u generiranju ideja. Potrebna je spontanost da bi se došlo do puno različitih ideja. Ideje su samo to – ideje, one nisu rješenja. Ideja postaje rješenje onda kada se ideja primijeni. Stoga morate izbjegavati analiziranje ideja prerano. Ako to ne napravite, postoji rizik da ćete lutati uskom stazom.
U ovoj aktivnosti dobit ćete niz problema koji trebaju rješenje. Svaki od problema je stvarni problem koji smo pokušali riješiti radeći s malim poduzećima. Za svaki problem morate primijeniti dvije ili više tehnika generiranja ideja. Morate odlučiti koje tehnike želite koristiti i primijeniti ih na problem. Naučit ćete da neke tehnike bolje odgovaraju određenim problemima. Svaka tehnika ne djeluje za svaki problem. Morate zapisati ono što ste naučili u svoju radnu knjigu. Za svaki problem možda ćete morati napraviti neke pretpostavke, ali ne možete promijeniti problem. I zapamtite, tražite ideje, ne rješenja!
Problem 1
Vodite malo on-line poslovanje za prodaju malenih artikala koje stanu u kuvertu. Prethodno ste poslovali iz malene garaže koja se nalazila u vašem vrtu. Svaki nalog biste tiskali na zaseban papir. Preuzimajući svaku narudžbu zasebno, uzimali biste artikle s polica i stavljali ih u omotnicu, zatvorili omotnicu i odnijeli u poštanski sandučić. Nije trebalo više od 2 minute za kompletirati narudžbu.
Međutim, vaš posao se proširio i sada ga vodite iz velikoga skladišta. I dalje tiskate svaki nalog na zasebni list, ali zbog veličine skladišta, sada su potrebne 3 minute i 30 sekundi za kompletiranje svake narudžbe. Ova dodatna 1 minuta i 30 sekundi znači da više od 15% narudžbi se otprema sa danom zakašnjenja i to se ne može nadoknaditi. Žalbe klijenata su počele utjecati na recenzije na Internetu.
Problem 2
Vodite malu kavanu /zalogajnicu (coffee and snack shop) koja snabdijeva hranom lokalnu radnu snagu koju većinom čine uredski radnici srednjih godina. U blizini vaše kavane otvara se novi fakultet. Broj studenata na ovom fakultetu je trostruko veći od uredskih radnika oko vaše kavane; oni troše gotovo isto na kavu i hranu kao vaši trenutni kupci, ali su dosta mlađi. Uviđate da bistemogli osvojiti to tržište, ali bi trebalo promijeniti stil lokala.
Problem 3
Pokrenuli ste mali posao izrade nakita – izrađujete ogrlice i narukvice za žene između 8 i 13 godina. Posao je jako profitabilan. Međutim, posao želite proširiti, ali također, ne želite prestati da sami izrađujete nakit. Isto tako, nemate baš želju zaposliti ljude jer želite zadržati kontrolu nad kvalitetom.
Zadatak 2
Dovršite tri problema koristeći dvije ili tri različite tehnike generiranja ideja. Ne zaboravite da tražite ideje, a ne rješenja.
Ova aktivnost omogućava vam da razvijete svoje vještine generiranja ideja.
Zadatak 3
Zapišite vaša iskustva u svoju radnu knjigu
Ovo vam omogućava da dokumentirate svoje učenje.
Trebali biste nastaviti sa čitanjem na temu iz ovoga odlomka. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
- Michanek, J. & Breiler, A. (2014) The Idea Agent, The Handbook on Creative Processes, New York: Routledge
- Claxton, G. 2000, Hare brain, tortoise mind: how intelligence increases when you think less, Ecco Press, New York. Chapters 5 and 6
- Crawford, R., P. (1964). The Techniques of Creative Thinking: How to Use your Idea to Achieve Success. Virginia, USA: Fraser Publishing Co.
Sljedeći odlomak je Cjelina 2 OLL 3
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2