Inovacije
Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Otvorite prezentaciju “Trigger Points”. Poslušajte komentare. Napravite bilješke za idući zadatak.
Ova prezentacija će vam pomoći da shvatite čimbenike koji utječu na inovativno ponašanje.
Zadatak 2
Pročitajte članak “Točke okidanja”. Odgovorite na pitanja i zapišite svoje odgovore u radnu knjigu.
Ovaj Članak i ove aktivnosti će vam pomoći da shvatite čimbenike koji utječu na inovativno ponašanje.
Točke okidanja
Postoje mnogi događaji i prilike koji pokreću inovacije. Međutim, postoje i drugi faktori koji utječu na inovacije. Jedan faktor je taj, da bi svi dijelovi trebali biti na pravome mjestu u pravo vrijeme. Pojam da je kreativnost remiks, također je jedan od faktora ovdje. U prethodnoj prezentaciji spomenuli smo brojne inovacije koje su rezultat mnogih okidanja, ali su ujedno i rezultat djelovanja na pravom mjestu u pravo vrijeme s remiks-om postojećih predmeta.
Velcro (naziv čičak trake) je proizašao iz znatiželje; kao rezultat remiks-a postojećih elemenata. Velcro je izumio George de Maestral i to od slijedećih elemenata: napravio je najlonsku repliku mahune čička i najlonsku repliku mekanog psećeg krzna, i na taj način dobio izum koji je danas široko rasprostranjen i korišten. Iako su trebale godine prije nego je usvojen od strane široke mase.
Richard Branson je „poremetio“ glazbenu industriju u želji da postane bogat. Tu želju je izrazio još iz mlade dobi. Shvatio je da su ploče precijenjene te je pronalazio načine da se bolje iskoriste marketinški ugovori koji ograničavaju prodaju ploča. Kao rezultat, osnovao je vlastitu izdavačku kuću, i potpisao ugovore s bendovima koji su bili kontroverzni ili rizični.
Gledajući popis u nastavku, pokušajte identificirati druge inovacije koje su se pojavile kao rezultat navedenih točki okidanja. Odaberite tri točke i objasnite kako su doprinijele inovacijama. Trebali biste koristiti Internet i ostale izvore da biste identificirali inovacije.
- Nestašice
- Neriješeni problemi
- Posebne potrebe
- Nedovoljno iskorišteni resursi
- Znatiželja
- Bogatstvo generacije
Zapišite svoje odgovore u radnu knjigu.
Zadatak 3
Otvorite prezentaciju “Pattern Recognition 1” i poslušajte komentar te dovršite zadatak u svojoj radnoj knjizi.
Ova prezentacija upoznaje nas s pojmom prepoznavanja uzoraka.
Zadatak 4
Otvorite prezentaciju “Pattern Recognition 2” i poslušajte komentar.
Ova prezentacija upoznaje nas s pojmom prepoznavanja uzoraka.
Zadatak 5
Pogledajte video “Where good ideas come from” i napravite bilješke za idući zadatak.
Ovaj video proučava koncept generiranja ideja, i pojašnjava kako okolina može utjecati na generiranje ideja.
Zadatak 6
Pročitajte članak “Odakle dolaze dobre ideje”. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Uz ovaj članak razvit ćete bolje razumijevanje o tome kako dolazimo do ideja.
ODAKLE DOLAZE DOBRE IDEJE?
Jedna od ključnih točki ovog videa je pojam uzorka, odnosno ideja o vezi između misli i djela kao i posljedica tih misli i djela. Međutim, postoje i vanjski faktori koji utječu na pojam generiranja ideja. Ideje nisu slučajne misli koje nam padaju na pamet, premda se to ponekada tako čini. Ovo znamo jer su naše misli uvijek posljedica događanja i problema koji se vrte u našem životu. Mislimo da je to trenutak prosvjetljenja u našim glavama, ali one su zapravo rezultat inkubacije misli kojih smo u potpunosti nesvjesni.
Johnson u videu tvrdi da ideja treba imati prostor i okolinu u kojoj se može razvijati. On objašnjava kako su izvorni kafići u Engleskoj u 17. stoljeću postali baš ta okolina; okolina u kojoj su se ideje dijelile i dovele do razdoblja nevjerojatnih inovacija. Prilika da podijeliš svoje ideje i dobiješ povratnu informaciju od drugih ljudi je još jedan presudni faktor u razvoju inovacija. Upravo umrežavanje s drugima doprinosi generiranju ideja. To se uklapa u mit o usamljenim inovatorima. U videu Johnson prepričava kako su neke od najboljih ideja proizašli iz diskusija s drugim ljudima.
Međutim samo razgovarati o ideji nije dovoljno, treba postojati svrha za ideju. U videu Johnson prepričava kako su se razvile satelitske navigacije koje danas koristimo u prijevoz i putovanjima. Ova korisna inovacija je nastala zbog potrebe za praćenjem podmornica. Povijest je prepuna inovacija koje su nastale kao potreba za nečim. Religija i rat su dvije posebne potrebe koje su doprinijele razvoju inovacija. Potreba da se moli u određeno doba dana dovela je do razvoja satova. Vidjeli smo i kako je nedostatak gume, što je prouzrokovano Prvim svjetskim ratom, doprinijelo razvoju plastike.
Sada biste trebali odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 7
Pogledajte video “Generating ideas”. Zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
This video introduces some of the more commonly known techniques for generating ideas
Zadatak 8
Pogledajte video “Brainstorming”.
Ovaj video proučava metodu brainstorming-a i kritizira njegovu vrijednost.
Zadatak 9
Pročitajte članak “Brainstorming” zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak detaljnije proučava tehniku brainstorming-a i daje vam priliku za kritički osvrt.
Brainstorming
U videu „Generiranje ideja“ spomenuli smo da je „brainstorming“ kritiziran u vezi svoje stvarne vrijednosti kod procesa stvaranja ideja. Video koji ste upravo pogledali identificira neke od problema koji se javljaju kod ove metode. Argument u ovom videu je bio da je jedan od ključnih faktora ne kritizirati, zajedno s tim da su sve ideje dobre. Lehrer sugerira da smo zapravo dovoljno snažni da budemo kritizirani te da rasprave i diskusije mogu dovesti do šireg raspona ideja. Neki od komentara na Brainstorming video je da govornik Lehrer da ne razumije u potpunosti „brainstorming“. Kako biste dobili bolje razumijevanje otiđite online i potražite temu „brainstorming“ te proučite dvije ili tri web stranice o tome. „Mind tools“ je dobar početak. Nakon malo više čitanja o „brainstorming-u“, koje su vaše kritike na tu temu? Slažete li se s Lehrer-om ili mislite da je pogrešno shvatio „brainstorming“? Svoje odgovore zapišite u radnu bilježnicu.
Reflektirajući se natrag na metode generiranja ideja, koje mislite da su najučinkovitije? Na list papira sastavite popis a zatim otiđite online i pročitajte malo o različitim metodama. Ispunite tablicu u nastavku. Poredajte metode prema vašem mišljenju, od najučinkovitijeg i relevantnijeg.
Rangiranje | Metoda generiranja ideja | Što mi se sviđa kod ove metode | Što mi se ne sviđa kod ove metode |
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 |
Gledajući na prve dvije metode, odgovorite na pitanja u svojoj radnoj bilježnici.
Zadatak 10
Pročitajte članak “Eksperimentiranje” zatim odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ovaj članak detaljnije proučava tehniku eksperimentiranja i daje vam priliku za kritički osvrt.
EKSPERIMENTIRANJE
Često miješamo eksperimentiranje sa znanstvenim pokusom u laboratoriju u svrhu otkrivanja nekog novog kemijskog fizičkog fenomena. To je sigurno jedan aspekt rješavanja problema, ali većina eksperimenata se zapravo ne odvija u laboratoriju. U videu „generiranje ideja“ već smo spominjali kako su Post-its nastali. Ali tu ima i više za reći. Iako je nedvojbeno da je ljepilo na Post-it-u rezultat laboratorijskog eksperimenta, ipak je pronalaženje svrhe Post-it-a rezultat eksperimenta izvan laboratorija. Arthur Fry je taj koji je pronašao svrhu Post-it-a, sličnu onoj za što ih koristimo i danas, i to sve iz potrebe da obilježi stranice jedne pjesmarice.
Listerine, najpoznatija vodica za ispiranje usta, također je prošla određene faze eksperimentiranja, ali ne na način kao i Post-it papirići. U nastojanju da se pronađe široko tržište za proizvod, Listerine se pokušao prodavati kao antiseptičko sredstvo, sredstvo za čišćenje podova, i lijek za spolno prenosive bolesti. Svi ovo pokušaji na neki način vrsta pokusa. Na kraju je odlučeno da se prodaje kao vodica za ispiranje usta, ali je još uvijek nedostajao jedan element da bi se kompletirala prodaja. Stoga je predstavljen kao lijek za neugodan zadah. Neugodan zadah prije i nije bilo nešto zbog čega su se ljudi previše zabrinjavali, ali pametnim oglašavanjem je Listerine to istaknuo kao problem, te istovremeno nudio rješenje za isto. U ovom slučaju je eksperimentiranje bilo u traženju tržišta na kojem bi se proizvod moga prodati.
Otiđite on-line i pronađite proizvode ili usluge koji su rezultat opsežnog eksperimentiranja izvan laboratorija. U svojoj radnoj bilježnici napišite ukratko sažetak o proizvodu i koja vrsta eksperimentiranja je rađena kako bi se proizvod razvio.
Zadatak 11
Trebali biste nastaviti s čitanjem na ovu temu. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
- Michanek, J. & Breiler, A. (2014) The Idea Agent, The Handbook on Creative Processes, New York: Routledge
- Crawford, R., P. (1964). The Techniques of Creative Thinking: How to Use your Idea
- to Achieve Success. Virginia, USA: Fraser Publishing Co.
Sljedeći odlomak je Cjelina 2 SDL 1
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2