Inovacije

Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
Svrha online učenja je da razvijete vaše samostalno učenje. Postoji niz zadataka koje morate izvršiti prije nego krenete na sljedeći odlomak. Na ovom odlomku možete raditi svojim tempom. Očekuje se da vam treba do 3 sata za završiti ovaj odlomak. Morate dovršiti ovaj odlomak prije nego krenete na sljedeći.
Zadatak 1
Otvorite prezentaciju “Unit 1 Review” i poslušajte komentare.
Komentiranje sažima prethodnu cjelinu i omogućava vam da dobijete uvid u veze između cjelina.
Zadatak 2
Otvorite prezentaciju “Definition of Creativity i poslušajte komentare. Zatim odgovorite na pitanja vezana za ovu cjelinu u svojoj radnoj knjizi.
Ovi komentari vam daju drugu važnu definiciju za ovaj modul.
Zadatak 3
Pogledajte video “Why Creativity Matters ”
Ovaj video objašnjava zašto kreativnost dobiva na važnosti
Zadatak 4
Otvorite prezentaciju “Creative Types”i poslušajte komentare. Zatim odgovorite na pitanja vezana za ovu cjelinu u svojoj radnoj knjizi
Razumijevanje vlastitih kreativnih osobnosti pomaže vam da razvijete svoje kreativne talente i vještine.
Zadatak 5
Pogledajte video “Creative Competencies” zatim odgovorite na pitanja vezana za ovu cjelinu u svoju radnu knjigu.
Ovaj video objašnjava koje su vještine potrebne da bi bili kreativni.
Zadatak 6
Pročitajte članak “Kreativne kompetencije”. Zatim odgovorite na pitanja u svoju radnu bilježnicu.
Ovaj članak objašnjava kako možete poboljšati svoju sposobnost za kreativnošću.
KREATIVNE KOMPETENCIJE
Rasprava o tome je li kreativnost prirodna sposobnost ili naučena, smanjuje se kako učimo više o tome kako učiti. Što više učimo o mozgu i načinu na koji funkcionira, postaje nam jasnije da su talent, sposobnosti i vještine, kombinacija učenja i prirodnih sposobnosti. To nas dovodi do zaključka da kreativnost može biti nešto što se može naučiti.
Nussbaum je razvio popis kompetencija i vještina oko kojih se kreativnost događa. Međutim, ne možete postati veliki slikar ili skladatelj, osim ako nemate skrivenu sposobnost za nijanse koje čine slikare ili skladatelje odličnima. Na primjer, ako ste daltonist onda vjerojatno nećete postati veliki slikar, kao što je malo vjerojatno da ćete postati veliki skladatelj glazbe ako ste bez sluha. Ipak, moguće je postati odličan u nečemu.
U svojoj knjizi „Bounce“, Syed daje osvrt na to kako su veliki sportaši postali veliki. Bez iznimke, to je zbog toga što su trenirali/uvježbavali svoje skrivene predispozicije za određenu sposobnost. To znači da kroz vježbu možete poboljšati svoje kreativne vještine.
Proces poboljšavanja kreativnih sposobnosti, uključuje razmatranje pet kompetencija i onoga što radite te shvaćanje načina na koji ih se može poboljšati. Svih pet kompetencija usko je povezano i svaka od njih vodi drugoj, te se sve međusobno isprepleću. Ne možete sudjelovati u jednoj bez vašeg angažmana i u drugoj.
Rudarsko znanje i formuliranje
Obje ove kompetencije odnose se na radoznalost u vezi svijeta oko nas. Posjedovanje znatiželje graniči sa vašim interesima i okolinom. Svoje vještine znatiželje možete započeti razvijati postavljajući si pitanje što vidite i kako se to s vama može povezati.
Igra
U nedavnome intervjuu jedan umjetnik je pričao o tome kako su 12-godišnjaci tvrdili da nisu u stanju crtati. Ipak, 10-godišnjaci kažu da mogu crtati. Što se to dogodilo u te dvije godine da su djeca izgubila sposobnost crtanja? Uglavnom su odrasli. Socijalna struktura nas prisili da neke vještine pustimo a zauzmemo druge. Vraćanje unatrag i upoznavanje stvari oko nas je prvi korak u ovom slučaju.
Izrada
Kao što smo predložili, kreativnost je remiks. Kopiranje, pretvaranje i kombiniranje objekata je presudno za proces pronalaženja „novih“ objekata.
Pivotiranje
Ovo na nas na neki način vraća na prvu kompetenciju. Kako bismo omogućili naše kreativne sposobnosti da se razviju i budu sve bolje i bolje, vrlo je važno vidjeti kuda dalje možemo. Također je potrebno imati na umu da to nije linearni proces, već je više kružni proces.
Reference
Nussbaum, B. (2013), Creative Intelligence: Harnessing the Power to Create, Connect, and Inspire, New York: HarperCollins.
Syed, M., 2010. Bounce. London: Fourth Estate.
Zadatak 7
Pogledajte video “What is Curiosity?”
Ovaj video objašnjava što je znatiželja.
Zadatak 8
Pročitajte članak “Razvijanje kreativnih vještina”. Zatim odgovorite na pitanja u svoju radnu knjigu
Ovdje proučavamo kako možete poboljšati svoje kreativne vještine.
Razvijanje kreativnih vještina
Naš model inovacija sastoji se od tri elementa: znatiželje, igre i kreativnosti. Polazna točka kreativnosti je posjedovanje snažne znatiželje o svijetu oko sebe. U prethodnome zadatku smo prošli kroz prve dvije Nussabaum-ove kompetencije; rudarsko znanje i formuliranje. Ali, što je točno znatiželja? Video koji ste upravo pogledali sugerira vam jedan od odgovora.
Postoji mnogo dokaza da smo svi prirodno znatiželjni. Međutim, postalo je očigledno da što se više oslanjamo na tehnologiju, to sve više potiskuje našu znatiželju. Ipak ta tehnologija nam je dala pristup iznenađujućem obujmu znanja koje nam prije nije bilo dostupno.
Paradoksalno, potražnja za znatiželjnim ljudima je porasla. Kako riješimo jedan problem, skloni smo stvoriti više problema koje će također biti potrebno riješiti. U videu koji smo upravo pogledali možemo vidjeti kako i obrazovanje i zapošljavanje favoriziraju znatiželju. U videu Leslie predstavlja dva zanimljiva grafikona koji nam prikazuje osobe sa visokom stručnom spremom koje imaju tendenciju da zarade puno više od onih koji to nisu, a rad za ne-rutinske poslove je u porastu. Oba obrazovanja i ne-rutinski poslovi zahtijevaju visoku razinu znatiželje.
Znatiželja se aktivira kada se suočimo sa informacijskom prazninom. Međutim, ako smo zainteresirani baš za te informacije, velika vjerojatnost je da ćemo ih istražiti i potruditi se popuniti tu prazninu. Informacijska praznina se može dogoditi samo ako postoji skriveno znanje vezano za određenu temu. Ta činjenica može biti duboka prepreka kreativnosti. Kao što Leslie ističe, interesi i postojeće znanje ključni su faktori koji omogućuju ili onemogućuju našu znatiželju.
Sada odgovorite na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Zadatak 9
Pogledajte video “We are makers”. Potreban je pomalo američki stav, ali još uvijek je korisno. Zatim odgovorite na pitanja u svoju radnu knjigu vezano za ovu cjelinu.
Ovaj video demonstrira kako je lako biti kreativan.
Zadatak 10
Pročitajte članak “Kreativnost”. Zatim odgovorite na pitanja u svoju radnu knjigu.
Kreativnost
Temeljna poruka ove cjeline je da smo svi sposobni biti kreativni. Svi možemo kopirati, mijenjati i kombinirati stvari oko nas da proizvedemo nove. Naša kreativnost očituje se na mnogo načina, kojih obično nismo niti svjesni. Većina ljudi ne doživljava sebe kreativnima, ali prethodni video nam pokazuje da smo u stvari svi kreativci utoliko što smo svi proizvođači. Bilo da se radi o popravku police ili pripremi obroka, naše osobne preferencije potkradaju se i dodaju nešto jedinstveno na rezultat.
Ako je to slučaj, onda nema razloga zašto i dalje ne biste razvijali svoju kreativnost. Biti znatiželjan je prvi korak, kao i građenje svojih vlastitih interesa i gledanje izvan okvira u kojima živimo. Radoznalost je samo praznina u informacijama koje imate o nečemu i koju želite istražiti ili zatvoriti.
Preporučujemo da pročitate Nussbaumovu knjigu, naročito poglavlja 3 do 7. To objašnjava kako 5 kompetencija djeluje. Syedova knjiga je također nešto što biste trebali pročitati. Ona objašnjava kako su veliki sportaši postali vješti stručnjaci u tome što rade. Sjećam se članka o jednom od najuspješnijih svjetskih sportaša; Donaldu Bradmanu. Kao dijete beskrajno je vježbao udaranje loptice palicom za kriket u spremnik za vodu. Postao je najveći udarač u kriketu u povijesti. Jedino vježbom možemo razviti svoje kreativne vještine.
Dougherty tvrdi da smo svi kreativni u različitim vremenima, jer svi stvaramo nešto. To otvara zanimljiva razmišljanja o vezi između inovacija i kreativnosti. Inovacija je zapravo promjena u onome što radimo. Budući da smo stvaratelji, kreativnost mora biti vezana za ono što radimo. Svaka kreativnost nije inovativna, ali svaka inovativnost jest kreativna.
Preporučujemo dva videa za pogledati. Prvi o znanstvenicima koji objašnjava kako je nezasitna znatiželja razvila znanstvene vještine Karya Mullisa, nobelovca. Naravno, realnost je da vjerojatno nećete dobiti Nobelovu nagradu, ali sigurno ćete poboljšati svoju sposobnost kreativnosti. Mullis također priča o tome kako se igrao s raketama i tek kasnije shvatio da je, u suštini, to što je radio bilo eksperimentiranje. Drugi video govori o tome kako igra može dovesti do nevjerojatnih otkrića o tome kako stvari funkcioniraju i kako možete napraviti nešto iz bilo čega.
Zadatak 11
Trebali biste nastaviti s čitanjem na ovu temu. Preporučujemo da pročitate sljedeće:
Nussbaum, B. (2013), Creative Intelligence: Harnessing the Power to Create, Connect, and Inspire, New York: HarperCollins. Chapter 3 to 7
Syed, M. (2010), Bounce. London: Fourth Estate.
I da pogledate sljedeće:
Sljedeći odlomak je Cjelina 2 OLL2
Uvod u modul
Dobrodošli u ovaj modul o inovativnosti. Modul je dizajniran kako bi se koristio ili individualno ili unutar učionice. U modulu je korišten ne-tehnički pristup inovacijama i u njemu je inovativnost smještena u kontekst malih svakidašnjih poduzeća. Modul objašnjava što inovativnost jest a što nije, te način na koji možete razviti svoje vještine i sposobnosti kako biste postali bolji vlasnik poduzeća. Vidjet ćete da će modul preispitati vaše razmišljanje o inovativnosti pri pripremi za započinjanje vlastitog posla ili razvijanje postojećeg.
Ovaj modul se može koristiti kao samostalni modul o inovativnosti ili kao dio programa „Student Business e-Academy“.
.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), cplata@uma.es (UMA studenti) ili lana.ugrcic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Simon Best je viši predavač na Sveučilištu Middlesex s interesom za pokretanje i razvoj mikro i malih poduzeća. Simonova prva karijera je bila 15 godina kao chef; nakon čega je dvije godine radio na području istraživanja tržišta, a zatim 28 godina kao samostalni poduzetnik. Tijekom svog vremena kao poduzetnik, Simon je pokrenuo tvrtke u Australiji, Papui Novoj Gvineji, Indiji i Vijetnamu. Simon ima opsežnu mrežu kontakata po mnogim zemljama. Trenutno Simon vodi Enterprise development hub – EDH@MDX te radi kao predavač na području poduzetništva i razvoja malih poduzeća.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 20
- Quizzes 11
- Duration 60 sati
- Skill level Sve razine
- Language Hrvatski
- Students 20
- Assessments Self
-
CJELINA 1. ŠTO JE INOVATIVNOST/INOVACIJA?
- Lecture 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL 1
- Quiz 1.1 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 1
- Lecture 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL2
- Quiz 1.2 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 2
- Lecture 1.3 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL 1
- Lecture 1.4 Što je inovativnost/inovacija? Odlomak: OLL3
- Quiz 1.3 Što je inovativnost/inovacija? Brzi kviz 3
- Lecture 1.5 Što je inovativnost/inovacija Odlomak: SDL2
-
CJELINA 2. DJELOVATI INOVATIVNO
- Lecture 2.1 Djelovati inovativno Odlomak: OLL1
- Quiz 2.1 Djelovati inovativno Brzi kviz 1
- Lecture 2.2 Djelovati inovativno Odlomak: OLL2
- Quiz 2.2 Djelovati inovativno Brzi kviz 2
- Lecture 2.3 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 1
- Lecture 2.4 Djelovati inovativno Odlomak: OLL3
- Quiz 2.3 Djelovati inovativno Brzi kviz 3
- Lecture 2.5 Djelovati inovativno Odlomak: SDL 2
-
CJELINA 3. RAZINE INOVATIVNOSTI
- Lecture 3.1 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 1
- Quiz 3.1 Razine inovativnosti Brzi kviz 1
- Lecture 3.2 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 2
- Quiz 3.2 Razine inovativnosti Brzi kviz 2
- Lecture 3.3 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 1
- Lecture 3.4 Razine inovativnosti Odlomak: OLL 3
- Quiz 3.3 Razine inovativnosti Brzi kviz 3
- Lecture 3.5 Razine inovativnosti Odlomak: SDL 2
-
RAZINA 4. UPRAVLJANJE INOVACIJAMA
- Lecture 4.1 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 1
- Quiz 4.1 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 1
- Lecture 4.2 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 2
- Lecture 4.3 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 1
- Lecture 4.4 Upravljanje inovacijama Odlomak: OLL 3
- Quiz 4.2 Upravljanje inovacijama Brzi kviz 3
- Lecture 4.5 Upravljanje inovacijama Odlomak: SDL 2