Razvoj poduzetničkog pothvata
Tko? Što? Kako? Zašto?
Da bismo otkrili koji poslovni model određena tvrtka ima, sve što trebamo je analizirati četiri ključna čimbenika:
- Tko je ciljano tržište?
- Ponuda vrijednosti. Što nude korisnicima?
- Lanac vrijednosti. Kako proizvode ponudu?
- Mehanizam dobiti. Zašto ostvaraju dobit?
Product fit
TKO?
- Koje korisnike i segmente većinom služimo?
- Kakve odnose korisnici očekuju i kako ih održavamo?
- Tko su naši najvažniji korisnici?
- Tko su ostali važni dionici?
- Tko utječe na naše korisnike?
- Koje druge osobe stoje iza naših korisnika?
ŠTO?
- Koje korisnikove probleme rješavamo i koje potrebe zadovoljavamo?
- Koje proizvode i usluge nudimo da bi ovo postigli?
- Kako drugi doživljavaju našu ponudu vrijednosti?
- Koje vrijednosti i dobrobiti nudimo korisnicima?
- Kako se naša ponuda razlikuje od konkurencije?
KAKO?
- Koji ključni resursi stoje iza naše ponude vrijednosti?
- Koje su sposobnosti i ključne aktivnosti potrebne?
- Koristi li naš lanac vrijednosti u potpunosti naše sposobnosti?
- Tko su naši najvažniji suradnici?
- Tko su naši najvažniji dobavljači i na koji način oni doprinose?
ZAŠTO?
- Zašto će kupac platiti naš proizvod ili uslugu?
- Koji su glavni izvori naših prihoda?
- Kako se stvara prihod?
- Što su korisnici spremni platiti?
- Koji su naši glavni troškovi i najvažniji nositelji troškova?
- Koji su glavni financijski rizici u našem trenutnom prihodovnom modelu?
Tko? Što? Kako? Zašto? – samoprocjena
- Analizirajmo još jednom ponudu airbnb-a.
- Pokušajte pronaći odgovor na sve dimenzije poslovnog modela
Uvod u modul
Dobrodošli u modul Razvoj poduzetničkog pothvata.
Ciljevi ovog modula su:
- Razumjeti postupak pokretanja novog poslovanja
- Analizirati što obuhvaćaju poduzetničke aktivnosti
- Ustanoviti ključne sposobnosti koje su potrebne jednom poduzetniku
- Istražiti izvore inspiracija za razvoj poslovne ideje
- Shvatiti kreativni proces
- Prepoznati poslovne prilike
- Naučiti metode razvijanja inovacija koje stvaraju pogodnost za korisnika.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: rventura@uma.es (UMA studenti), s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), marina.lovrincevic@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Rafael Ventura Fernández, Ph.D., je dopredsjednik za Društvene inovacije i poduzetništvo na Sveučilištu u Malagi. Ventura se pridružio Sveučilištu u Malagi 1995.god. te je također bio vanjski znanstveni savjetnik na Tehničkom sveučilištu u Delftu (Nizozemska) i na Sveučilištu u Stockholmu (Švedska). Dobitnik je doktorske nagrade i Spin Off nagrade na Sveučilištu u Malagi. Ventura uči poduzetništvo, inovacije u poslovnim modelima, društveno odgovorno poslovanje, ekonomiju kulture i novih organizacijskih oblika izvedenih iz informacijske tehnologije i komunikacija. Njegova istraživanja prezentirana su i objavljena u radovima na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim konferencijama i časopisima. Ima iskustva u upravljanju istraživačkim projektima, poslijediplomskim znanstvenim programima i edukacijskim inovacijskim projektima.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 4
- Quizzes 0
- Duration 60 sati
- Skill level Sve
- Language Hrvatski
- Students 6
- Assessments Self
-
CJELINA 1.
- Lecture 1.1 Pokretanje poslovanja
-
CJELINA 2.
- Lecture 2.1 Od poslovne ideje do poslovne prilike
-
CJELINA 3.
- Lecture 3.1 Ideje koje stvaraju pogodnost za korisnika
-
CJELINA 4.
- Lecture 4.1 Tko? Što? Kako? Zašto?