Business Start-Ups (HRV)

ELEVATOR PITCH – Javni govor
Javni govor
Ideju treba znati objasniti
Čak i najbolja ideja je beskorisna ako je ne možemo prenijeti kako treba, ako ne možemo uvjeriti kupca, privući investitore, banke ili pojedince koje želimo kao partnere.
Projekt treba znati objasniti tako da bude privlačan našim slušateljima – ovo je neprestani zadatak koji trebamo prakticirati svaki dan.
Tu ne govorimo samo o komunikaciji licem-u-lice. Uvjerljivu poruku je potrebno prenijeti i kroz videozapise, brošure, portfelje i reklamne materijale, kao i kroz korporativni imidž.
Elevator Pitch
Osnovna ideja elevator pitch-a je da u svega nekoliko sekundi ili minuta napravimo sažetak naše poruke na privlačan način, kako bi postigli ciljani intervju ili sastanak.
Upotrijebit ćemo to kao ispriku da promislimo o našoj poruci u situacijama gdje su slušatelj, prostor, vrijeme i ciljevi ključni za naš uspjeh.
Postoji samo jedan način da se ta vještina usavrši: vježba, vježba, vježba. Stoga, iskoristite svaku priliku koju možete!
Elevator Pitch
Priprema Elevator Pitch-a
Prilikom pripreme javnog govora, uglavnom se započinje pisanjem teksta:
“Dobar dan, danas bih vam želio reći o mom projektu…”
Kako bi se ovo izbjeglo, pokušat ćemo proučiti nacrt Elevator Pitch-a. To će nam dati priliku da pristupimo sadržaju kao da su filmske scene. S njima se treba poigrati da dobijemo najbolju kombinaciju.
Skica govora
Prije planiranja govora, definirajte 3 ključna elementa:
- Slušatelji Kome se obraćamo? To mogu biti investitori, partneri, obitelj, klijenti, sud…online konkurencija.
- Ciljevi prezentacije Dvije vrste: Kvantitativni (posjetnice, ugovoreni sastanak, kontakt broj, investicija, ugovor, itd.). Emocionalni (empatija, gradnja povjerenja, odbijanje, strast, itd.)
- Mjesto i situacija Doba dana, vrijeme trajanja, prostorija, AV oprema, postava, osvjetljenje, kako je publika raspoređena, itd.
Skica govora
Sada je vrijeme da strukturiramo naš govor. Splet okolnosti će odrediti koliko ćemo glavnih tema/scenarija htjeti razviti. Odaberite one za koje mislite da su najprikladnije i dodajte ih u nacrt.
Scenarij
Glavna scena:
- Bol/Problem. Pričajte o tome na način na koji će slušatelj lako razumjeti.
- Sredstva protiv bolova. Kako je slušatelj do sada rješavao ovaj problem?
- Rješenje. Kako ćemo riješiti problem? Napravite prijedlog.
- Prenesite slušatelju svoje ciljeve.
- Opišite korake koje ćete poduzeti.
- Zaključak. Uvijek ponudite dvije pozitivne opcije vaše ideje. Nikada da ili ne. Ovo je naša priča, ne želimo nesretne završetke.
Popratne scene:
- Tržište. Znanje o tržištu pojačat će vašu vjerodostojnost.
- Ostavite dojam da imate partnere, kolege, iskustvo, itd.
- Ako već postoji zajednica korisnika, kupaca, sljedbenika…pohvalite se!
- Ako se posao razvija, podijelite to sa svijetom. Ili čak ako to samo planirate!
- Brojke, volumen, predviđanja, itd.
- Ako imate strategiju pojasnite je slušatelju.
- Osobe koje vam pomažu također su dio vaše priče.
- Prihodovni model. Objasnite kako misliš ostvariti prihode.
- Demo proizvod. Slušatelj će imati priliku da iskuša proizvod.
- Iskustva korisnika. Pohvalite se zadovoljnim klijentima, profesionalcima, iskustvom, itd.
- Pohvalite se onim što ste postigli.
- Povijest uspjeha. Ako vam ovo nije prva iskustvo, recite im o prijašnjima.
- Nagrade. Da li je netko nagradio vašu ideju?
Glavna scena
Popratna scena
Razvoj scenarija
Odaberite scenarije koje bi mogli koristiti i pripremite govor koristeći skicu na desnoj strani:
- Naziv scenarija.
- Ključne riječi. 3-5 riječi koje odražavaju sadržaj scenarija.
- Sažmite sadržaj scenarija u jednu rečenicu.
- Elaborirajte koliko je potrebno.
-/+. Da li je ovo pozitivan ili negativan scenarij?
Analyse your draft script
Grafički prikaz prezentacije
Nije svaka scena pozitivna; međutim, na kraju vaše prezentacije, slušatelj bi trebao biti uvjeren i otvoren za kupnju/investiciju/sudjelovanje, itd.
Pobrinite se da rasporedite scene na način da sadržaj vodi ka sretnom završetku.
Početak je također važan. Moramo osmisliti način da privučemo pažnju već u prvom trenutku.
Dizajnirajte uravnotežen i privlačan govor. Izbjegavajte dosadne dijelove i usmjerite se na davanje bitnih informacija a sve sukladno dostupnom vremenu.
Pronađite način da ponudite više ili manje informacija ovisno o vremenu koje vam je dostupno. Nema pravila. Dajte sve od sebe i napravite vrhunsku prezentaciju.
Write your script
LET’S DO IT!
Sada je RED na vama!
Odaberite slušatelje, mjesto, situaciju i ciljeve te krenite sa pisanjem izvrsnog nacrta scenarija.
Zatim odaberite i izradite scene, ne zaboravite na svoj zaključak, i poredajte ih tako da završe s vrhuncem ;-).
Isprobajte različite kombinacije i pripremite govor za:
- 1 minutu
- 3 minute
- 5 minuta
Snimite se, podijelite sadržaj, zatražite drugo mišljenje, poboljšajte izvedbu i nastavite s vježbom.
Elevator Pitch Canvas
ELEVATOR PITCH – samoprocjena
- Nemam namjeru pripremati govor u zadnji trenutak i bez da isplaniram strukturu govora.
- Sada gledam na prezentaciju kao film a ne kao popis stvari o kojima moram pričati slušatelju.
- Identificirao/la sam ‘scene’ koje dodaju i oduzimaju mojoj prezentaciji.
- Shvaćam koliko je važno dobro tempiranje za prezentaciju.
- Pripremio/la sam nekoliko govora s istim ciljem ali s drugačijim vijekom trajanja.
- Iako ne volim svoj glas, počeo/la sam se privikavati na njega jer sam se snimao/la kako prezentiram svoju ideju više od 10 sati.
Uvod u modul
Dobrodošli u Business Startup modul.
Cilj ovog modula je razviti start-up, osigurati vam potrebne alate i poboljšati vaše vještine tako da možete primijeniti svoje ideje u razvoj poslovnog modela.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: rventura@uma.es (UMA studenti), s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), dmiocevi@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Rafael Ventura Fernández, Ph.D., je dopredsjednik za Društvene inovacije i poduzetništvo na Sveučilištu u Malagi. Ventura se pridružio Sveučilištu u Malagi 1995.god. te je također bio vanjski znanstveni savjetnik na Tehničkom sveučilištu u Delftu (Nizozemska) i na Sveučilištu u Stockholmu (Švedska). Dobitnik je doktorske nagrade i Spin Off nagrade na Sveučilištu u Malagi. Ventura uči poduzetništvo, inovacije u poslovnim modelima, društveno odgovorno poslovanje, ekonomiju kulture i novih organizacijskih oblika izvedenih iz informacijske tehnologije i komunikacija. Njegova istraživanja prezentirana su i objavljena u radovima na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim konferencijama i časopisima. Ima iskustva u upravljanju istraživačkim projektima, poslijediplomskim znanstvenim programima i edukacijskim inovacijskim projektima.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 13
- Quizzes 0
- Duration 90 sati
- Skill level Sve
- Language Hrvatski
- Students 2
- Assessments Self
-
CJELINA 1. Start-up poduzetnici
- Lecture 1.1 Okruženje osobnog učenja – Lean Start-up
- Lecture 1.2 Mi <3 start-upove
- Lecture 1.3 Život na rubu
-
CJELINA 2. TEHNIKE I ALATI ZA STARTUP-OVE
- Lecture 2.1 Poslovni modeli: BUSINESS MODEL CANVAS
- Lecture 2.2 SWOT
- Lecture 2.3 PORTEROVE SNAGE
- Lecture 2.4 LEAN MODEL CANVAS
-
CJELINA 3. IZGRADNJA ZNANJA
- Lecture 3.1 DIZAJN PROIZVODA
- Lecture 3.2 DIZAJN PROCESA
- Lecture 3.3 MINIMALNO ODRŽIV PROIZVOD (MVP)
- Lecture 3.4 INVESTICIJE
- Lecture 3.5 ELEVATOR PITCH – Javni govor
- Lecture 3.6 SPORAZUM O PARTNERSTVU (PARTNERSHIP AGREEMENT)