Business Start-Ups (HRV)
Okruženje osobnog učenja – Lean Start-up
Lean model učenja
Primijetit ćete da ovaj modul usvaja standardnu strukturu učenja: naučiti – izgraditi – mjeriti.
Ona se temelji na Lean modelu Erica Riesa (na što ćemo se uskoro opet vratiti).
Lean Start-up Metodologija
“Lean Start-up” je pristup lansiranju tvrtke i proizvoda na temelju:
- Temeljitog učenja,
- Znanstvenog eksperimenta,
- Ponavljanja lansiranja proizvoda u svrhu skraćivanja razvojnog ciklusa.
- Mjerenja napretka i
- Povratnih informacije od kupaca.
Uz takav pristup, start-up-ovi mogu dizajnirati svoje proizvode ili usluge bez velikih početnih ulaganja ili skupih lansiranja.
Ovu metodologiju je izvorno razvio Eric Ries 2008. godine.
Od tada je Lean Start-up stekao popularnost izvan Silicijske Doline, ukorjenjujući se širom svijeta.
Izvor: Wikipedia
Znanost i Lean Start-up
Budući da se ova metodologija temelji na konstantnom vrednovanju našeg učenja, bitno je djelovati brzo.
Ideja je da se naša hipoteza testira prije nego dobijemo potpuno gotov proizvod.
S mišljenjem pravog kupca možemo dobiti uvid u to da li smo se uputili u pravom smjeru ili su potrebne promjene.
Znanstvena metoda temelji svoju vrijednost na ciklusu, za razliku od one koju slijedi Lean Start-up metoda. Važno je da se upoznate s ovim ciklusom i shvatite kako funkcionira. Ukratko, znanost to radi ovako:
- Promatranje realnosti i ukazivanje na probleme, stvaranje koncepta.
- Formuliranje hipoteze i očekivanih rješenja / rezultata.
- Eksperimentiranje sa stvarnošću, mjerenje, provjera i testiranje.
- Analiziranje rezultata, provjera hipoteze i započinjanje ispočetka.
100% kupac, 100% MVP (minimalno održiv proizvod)
Ako se znanost temelji na promatranju i eksperimentiranju za dobivanje rezultata, onda se Lean Start-up svodi na nagonsko promatranje kupca, odmak od tradicionalnog fokusa usmjerenog na proizvod. Svrha je naučiti i testirati naše hipoteze.
Dobiveni rezultati kroz stalni proces validacije s kupcima će nam reći kako dalje postupiti.
Lean Start-up je potpuna suprotnost od klasičnog razvojnog pristupa gdje se proizvod u potpunosti razvije i onda lansira u nadi da će dosegnuti cilj.
Na ovaj način je stvoren koncept minimalno održivog proizvoda (MVP). To je jednostavno kao rad s osnovnom verzijom naših proizvoda, ali na to ćemo se vratiti kasnije.
5 Stupova E.P.A. Lean Start-up-a
- PODUZETNICI SU POSVUDA. Ne trebate biti u garaži u Silicijskoj dolini da bi stvorili start-up. Inovacija je globalna. To može biti odgovor na bilo koji problem ili situaciju. Za ovu metodologiju je važno znati kako se usmjeriti i što je još važnije, kako pretvoriti ideju u djelo.
- PODUZETNIŠTVO JE MENADŽMENT. Stvaranje start-up-ova podrazumijeva učenje o različitim aspektima. Za nas nije dovoljno imati MBA (Master of Business Administration); mnogo je korisnije imati #DIY- MBA, tj. učenje kroz rad.
- PROVJERENO UČENJE. Kao i kod znanstvenog modela, svako učenje mora biti potvrđeno eksperimentom. Start-up je stvoren da pruži uslugu ili proizvod našim klijentima. Konstantno vrednovanje našeg napretka, mjerenje naših rezultata i učenje iz vlastitih grešaka su temelj u ovakvoj vrsti okruženja za učenje.
- INOVATIVNO RAČUNOVODSTVO. Start-up-ovi trebaju novu vrstu kontrole, računovodstva, mjerenja i slično. Trebamo upravljati trudom i znati gdje ga primijeniti. Moramo konstantno mjeriti i znati da li postižemo naše kratkoročne ciljeve. Trebamo unaprjeđivati naše računovodstvo.
- GRADI – MJERI – NAUČI. Glavna aktivnost start-up-a je pretvaranje ideja u proizvode, mjerenje kako korisnici reagiraju i u konačnici donošenje odluke da li nastaviti ili ne. Ovaj ciklus bi trebao ubrzati proces i davati nam stalnu povratnu informaciju.
Uvod u modul
Dobrodošli u Business Startup modul.
Cilj ovog modula je razviti start-up, osigurati vam potrebne alate i poboljšati vaše vještine tako da možete primijeniti svoje ideje u razvoj poslovnog modela.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: rventura@uma.es (UMA studenti), s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), dmiocevi@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Rafael Ventura Fernández, Ph.D., je dopredsjednik za Društvene inovacije i poduzetništvo na Sveučilištu u Malagi. Ventura se pridružio Sveučilištu u Malagi 1995.god. te je također bio vanjski znanstveni savjetnik na Tehničkom sveučilištu u Delftu (Nizozemska) i na Sveučilištu u Stockholmu (Švedska). Dobitnik je doktorske nagrade i Spin Off nagrade na Sveučilištu u Malagi. Ventura uči poduzetništvo, inovacije u poslovnim modelima, društveno odgovorno poslovanje, ekonomiju kulture i novih organizacijskih oblika izvedenih iz informacijske tehnologije i komunikacija. Njegova istraživanja prezentirana su i objavljena u radovima na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim konferencijama i časopisima. Ima iskustva u upravljanju istraživačkim projektima, poslijediplomskim znanstvenim programima i edukacijskim inovacijskim projektima.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 13
- Quizzes 0
- Duration 90 sati
- Skill level Sve
- Language Hrvatski
- Students 2
- Assessments Self
-
CJELINA 1. Start-up poduzetnici
- Lecture 1.1 Okruženje osobnog učenja – Lean Start-up
- Lecture 1.2 Mi <3 start-upove
- Lecture 1.3 Život na rubu
-
CJELINA 2. TEHNIKE I ALATI ZA STARTUP-OVE
- Lecture 2.1 Poslovni modeli: BUSINESS MODEL CANVAS
- Lecture 2.2 SWOT
- Lecture 2.3 PORTEROVE SNAGE
- Lecture 2.4 LEAN MODEL CANVAS
-
CJELINA 3. IZGRADNJA ZNANJA
- Lecture 3.1 DIZAJN PROIZVODA
- Lecture 3.2 DIZAJN PROCESA
- Lecture 3.3 MINIMALNO ODRŽIV PROIZVOD (MVP)
- Lecture 3.4 INVESTICIJE
- Lecture 3.5 ELEVATOR PITCH – Javni govor
- Lecture 3.6 SPORAZUM O PARTNERSTVU (PARTNERSHIP AGREEMENT)