Business Start-Ups (HRV)

INVESTICIJE
Pokaži mi novac!
Potraga za investicijama/financiranjem ima sve veću ulogu u svakodnevnom poslovanju. Postoji više vrsta investitora:
- Poslovni anđeli (Business angels)
- Seed capital
- Rizični kapital (Venture capital)
- Obiteljska sredstva
- Pojedinačni investitori
- Donatori (Crowdfunding), itd.
Čak i ako niste još došli do ove točke, uvijek možete prikupiti sredstva od dobrih starih 3F: Prijatelji, obitelj i budale (Friends, Family and Fools).
Bitno je znati koji ih aspekti zanimaju, tako da im možete prezentirati svoj projekt na adekvatan način, odnosno pripremiti govor s najrelevantnijim točkama za njih.
Prema knjizi ¿Qué buscan los inversores privados? postoje 22 aspekta o kojima investitori vode računa prije ulaganja u poduzeće.
Možemo ih podijeliti na 5 različitih područja:
- Tržište
- Tim
- Proizvod i poduzeće
- Financije
- Komunikacija
Vrednovanjem vaše ideje prema ovim aspektima, moći ćete prosuditi jeste li spremni prihvatiti investiciju.
You can find a mixed bag of investors
TRŽIŠTE:
- Jasna mogućnost
Koji problem rješavate? Što nudite iznad postojećih alternativa? - Dobro definirani kupci
Razvoj kupaca: na koga ciljate? Za koji problem osiguravate rješenje? - Neodoljiva ponuda
Prezentirajte prijedlog nenadmašive vrijednosti. - Veliko tržište
Trebate poznavati tržište iznutra i izvana. Hoćete li jednog dana biti veliki igrač? - Monetizacija i cijene
Model prihoda i cjenovna strategija
TIM:
- Podaci o poslovanju
Čine li vas vaši rezultati dobrom investicijom? Mogu li vam investitori vjerovati? - Pokrijte ključna područja
Je li vaš tim sposoban izvršiti projektne zadatke? Jeste li samodostatni ili trebate još profesionalaca? - Kroz znanje o tržištu
Trebali biste biti stručnjak u svom sektoru…vi ili netko iz vašeg tima - Strast i predanost
Koliko ste predani svom projektu?
PROIZVOD I PODUZEĆE:
- Konkurentska prednost
Zašto bi investirali u vas, a ne u drugo poduzeće? - Status proizvoda
Imate li proizvod za pokazivanje/prodaju? Koliko dugo? - Vuča
Možete li dokazati da su ljudi zainteresirani za vaš proizvod? Prodaja, lajkovi, zajednica, korisnici? - Vizija
Gdje želite biti u dugom roku? Možete li komunicirati svoju viziju?
PODRUČJE FINANCIJA:
- Financijske prognoze
Trebate znati koliko vam novca treba, na što ćete ga potrošiti i na koji način/u kojem razdoblju ćete ga vratiti investitoru. - Jasan izlaz
Kako će se investitor povući? Tko će biti zainteresiran za kupnju poduzeća? - Provjereni kriteriji
Financijska predviđanja trebaju biti potkrijepljena podacima i referencama iz sektora. - Niska stopa sagorijevanja
Koliko brzo ćete potrošiti investiciju? Koji su vaši mjesečni troškovi: plaće, udjeli?
KOMUNIKACIJA:
- Prodajte svoj tim
Objasnite na jasan način zašto zaslužujete investiciju više od ikog drugog. - Vidljivost
Pokažite da ste ”netko” u sektoru. Svjedočite o svom iskustvu po blogovima, mrežama, konferencijama, objavama, itd. - Fokusirani poslovni plan
Predstavite poslovni plan, posebno usmjeren na osiguravanje investitora, kako bi oni mogli razumjeti i ocijeniti svoju ulogu u poduzeću. - Komunikacija i snaga
Radite na svojim govorima do zadnjeg detalja. Vježbajte, vježbajte, vježbajte!
LET’S DO IT!
Pripremite se za investiciju
Sada znate mantru: ”Vježbaj, vježbaj, vježbaj!”, kao i sadržaj i pitanja koja će vas se pitati.
Ako niste sposobni dati zadovoljavajuće odgovore na (barem) 22 točke koje smo naglasili u ovom poglavlju, nećete uspjeti izdržati na putu do investicija. Radite na tome. Ako još nemate odgovore, nađite ih! Pripremite se na pobjedu nad vrlo iskusnim investitorima. U međuvremenu, zašto ne vježbati s prijateljima, obitelji i budalama 😉
Samoprocjena
- Sada sam svjestan toga kako će moja situacija izdržati kroz krug investicija.
- Počeo/la sam raditi na odgovorima na svaki od 22 aspekta u ovom poglavlju.
- Razumijem promjene do kojih dolazi uključivanjem investitora u svakodnevno poslovanje start-up-a.
- Razumijem koliko je bitno napraviti početni investicijski krug s obitelji, prijateljima i budalama.
- Prepoznao/la sam jake i slabe točke u svom timu i znam što trebam napraviti kako bi postao atraktivniji investitorima.
- Pripremam prezentaciju idejnih rješenja za investitore, koja uključuje sve aspekte koje smo spominjali u ovom poglavlju.
Uvod u modul
Dobrodošli u Business Startup modul.
Cilj ovog modula je razviti start-up, osigurati vam potrebne alate i poboljšati vaše vještine tako da možete primijeniti svoje ideje u razvoj poslovnog modela.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: rventura@uma.es (UMA studenti), s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), dmiocevi@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Rafael Ventura Fernández, Ph.D., je dopredsjednik za Društvene inovacije i poduzetništvo na Sveučilištu u Malagi. Ventura se pridružio Sveučilištu u Malagi 1995.god. te je također bio vanjski znanstveni savjetnik na Tehničkom sveučilištu u Delftu (Nizozemska) i na Sveučilištu u Stockholmu (Švedska). Dobitnik je doktorske nagrade i Spin Off nagrade na Sveučilištu u Malagi. Ventura uči poduzetništvo, inovacije u poslovnim modelima, društveno odgovorno poslovanje, ekonomiju kulture i novih organizacijskih oblika izvedenih iz informacijske tehnologije i komunikacija. Njegova istraživanja prezentirana su i objavljena u radovima na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim konferencijama i časopisima. Ima iskustva u upravljanju istraživačkim projektima, poslijediplomskim znanstvenim programima i edukacijskim inovacijskim projektima.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 13
- Quizzes 0
- Duration 90 sati
- Skill level Sve
- Language Hrvatski
- Students 2
- Assessments Self
-
CJELINA 1. Start-up poduzetnici
- Lecture 1.1 Okruženje osobnog učenja – Lean Start-up
- Lecture 1.2 Mi <3 start-upove
- Lecture 1.3 Život na rubu
-
CJELINA 2. TEHNIKE I ALATI ZA STARTUP-OVE
- Lecture 2.1 Poslovni modeli: BUSINESS MODEL CANVAS
- Lecture 2.2 SWOT
- Lecture 2.3 PORTEROVE SNAGE
- Lecture 2.4 LEAN MODEL CANVAS
-
CJELINA 3. IZGRADNJA ZNANJA
- Lecture 3.1 DIZAJN PROIZVODA
- Lecture 3.2 DIZAJN PROCESA
- Lecture 3.3 MINIMALNO ODRŽIV PROIZVOD (MVP)
- Lecture 3.4 INVESTICIJE
- Lecture 3.5 ELEVATOR PITCH – Javni govor
- Lecture 3.6 SPORAZUM O PARTNERSTVU (PARTNERSHIP AGREEMENT)