Business Start-Ups (HRV)

DIZAJN PROIZVODA
Sve poslovne ideje su proizvod, usluga ili kombinacija oboje. Uspjeh naše ideje, prijedloga ili poduzeća će ovisiti o kapacitetu za osiguravanje savršenog rješenja problema, potrebe ili želje. Moramo biti u mogućnosti integrirati ponudu vrijednosti u proizvod ili proces, težeći najboljem mogućem iskustvu za korisnika. Naši kupci će odrediti uspjeh našeg prijedloga. Zbog toga je važno potpuno razumjeti naše različite segmente, njihove karakteristike i kapacitete.
Traženje pogreške proizvoda
Kada pričamo o opipljivom proizvodu, mnogo je relevantnih aspekata kojima moramo upravljati u cilju postizanja odličnog i održivog prijedloga:
- Materijali i tekstura
- Težina
- Boja i estetika
- Miris
- Nadopune
- Učestalost korištenja
- Otpornost/trajnost
- Opcije skladištenja
- Prenosivost
- Odvojivost dijelova
Jeste li već razmišljali o ovim aspektima vašeg proizvoda?
Product design sketches
DIZAJN PROIZVODA
Grafički pregled
Korištenje usmenih opisa za rad na fizičkom proizvodu je riskantno.
Najmanje što biste mogli napraviti je voditi proporcionalnu grafičku analizu, po mjerilu. Identificirajte dijelove, komade, kombinacije, oblike korištenja i prijevoza, popise dodataka ili ukrasa.
”Ako ne možete nacrtati, ne možete ni razumjeti”
Postoje mnogi besplatni alati kao što su Blender ili Sketchup, pomoću kojih možete napraviti jednostavne 3D modele. Napravite tako!
Fizički pregled
Ne!
Crtež ili 3D model je i dalje daleko od stvarnosti. Nekoliko je aspekata u kojima nam nikako ne mogu pomoći.
Makete i prototipovi, u stvarnoj veličini ili izrađeni prema određenom mjerilu će nam dati važne informacije. To se ne odnosi samo na estetske aspekte ili obujam, nego i na montažu, ergonomiju, otpornost, težinu, iskoristivost, itd.
Moramo koliko god je moguće smanjiti nesigurnost, i to prije proizvodnje. Iskoristite prednosti trenutne dostupnosti 3D ispisa radi eksperimentiranja s proizvodom u najranijoj fazi kako ne biste kasnije imali neugodna iznenađenja.
With the 3D printing revolution, prototyping has been made easy
Analiza troškova
Razvoj grafike i prototipa nam pomažu u približavanju stvarnom dizajnu našeg proizvoda.
Sada to trebamo pretvoriti u kvadratne/kubne metre materijala, tretmane, komponente, dugmad, završne detalje, pakiranje, zaštitu, procese, vrijeme proizvodnje, rad, prostor za skladištenje, itd.
Svi ovi aspekti uključuju ključne aktivnosti i izvore, koji bi se trebali odraziti na našu strukturu troškova kao fiksni ili varijabilni troškovi koji ovise o proizvodnji.
Analiza iskoristivosti
Svaki proizvod, bez obzira je li namijenjen korištenju od strane ljudi, životinja ili strojeva, treba biti dizajniran tako da izvršava svoju funkciju na najbolji mogući način.
Kako bi se spomenuto ostvarilo, ili kako bi se ostvarilo planirano iskustvo za kupca, moramo provesti testove. Koristit ćemo razne manje ili više konačne makete i prototipove kako bismo se približili postizanju iskustva ili značajki kojima težimo.
Trebali bismo definirati mjerenja u svrhu vrednovanja ovih aspekata i analizirati povratne informacije korisnika. To će nam pomoći provedbi naših vizija kroz rad našeg proizvoda.
Ergonomic study of a car interior
Kupac je uvijek u pravu
Bez kupaca ne postoji ni poduzeće. Identificirajte ih, upoznajte ih, shvatite njihove brige i potrebe…ovo je prvi korak u dizajniranju dobrog proizvoda kojeg će željeti kupiti. Napravimo izmišljenu vježbu. Pogledajte sliku. Svaka osoba je drukčija, način njihovog odijevanja, frizura, visina, itd., nam govore o njima. Odaberite 3 osobe, dajte im imena i napišite nekoliko rečenica o njima: Tko su oni? Što rade? Što im se sviđa? Kakav način života vode?
A sada, počnimo s vježbama. Napravimo nešto za njih 🙂
Vježbe:
Likovi sa slike su vaši kupci 😉
Razvijte grafičke sheme (outlines) za sljedeće proizvode. Trebale bi biti visoko personalizirane, izbjegavajte općenita rješenja.
- Kontejner za prijevoz tekućina
- Kaput
- Stolica
Napravite vježbu na jednoj stranici sa što je manje moguće teksta. Dodajte samo precizne bilješke i objašnjenja. Osoba koja proizvodi objekt mora razumjeti i izvršiti crtež.
Choose your customer!
Samoprocjena
- Slažem se da je kupac u srcu svake poslovne ideje.
- Svjestan/a sam da moram poznavati svaki detalj o svom kupcu ako želim prepoznati njihove potrebe.
- Napravio/la sam stotine grafičkih shema svojeg proizvoda (čak i kada se ne radi o dodirljivom proizvodu).
- Znam koje materijale namjeravam koristiti, mjere, teksture, boje, mirise, okuse, itd.
- Napravio/la sam fizički prototip svog proizvoda i baš sam zadovoljan.
- Razumijem važnost iskoristivosti.
- Nikad prije nisam dizajnirao/la kaput, ali sada znam koliko metara kvadratnih materijala bi mi trebalo (uključujući i podstavu).
Uvod u modul
Dobrodošli u Business Startup modul.
Cilj ovog modula je razviti start-up, osigurati vam potrebne alate i poboljšati vaše vještine tako da možete primijeniti svoje ideje u razvoj poslovnog modela.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: rventura@uma.es (UMA studenti), s.best@mdx.ac.uk (MDX studenti), dmiocevi@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Rafael Ventura Fernández, Ph.D., je dopredsjednik za Društvene inovacije i poduzetništvo na Sveučilištu u Malagi. Ventura se pridružio Sveučilištu u Malagi 1995.god. te je također bio vanjski znanstveni savjetnik na Tehničkom sveučilištu u Delftu (Nizozemska) i na Sveučilištu u Stockholmu (Švedska). Dobitnik je doktorske nagrade i Spin Off nagrade na Sveučilištu u Malagi. Ventura uči poduzetništvo, inovacije u poslovnim modelima, društveno odgovorno poslovanje, ekonomiju kulture i novih organizacijskih oblika izvedenih iz informacijske tehnologije i komunikacija. Njegova istraživanja prezentirana su i objavljena u radovima na regionalnim, nacionalnim i međunarodnim konferencijama i časopisima. Ima iskustva u upravljanju istraživačkim projektima, poslijediplomskim znanstvenim programima i edukacijskim inovacijskim projektima.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 13
- Quizzes 0
- Duration 90 sati
- Skill level Sve
- Language Hrvatski
- Students 2
- Assessments Self
-
CJELINA 1. Start-up poduzetnici
- Lecture 1.1 Okruženje osobnog učenja – Lean Start-up
- Lecture 1.2 Mi <3 start-upove
- Lecture 1.3 Život na rubu
-
CJELINA 2. TEHNIKE I ALATI ZA STARTUP-OVE
- Lecture 2.1 Poslovni modeli: BUSINESS MODEL CANVAS
- Lecture 2.2 SWOT
- Lecture 2.3 PORTEROVE SNAGE
- Lecture 2.4 LEAN MODEL CANVAS
-
CJELINA 3. IZGRADNJA ZNANJA
- Lecture 3.1 DIZAJN PROIZVODA
- Lecture 3.2 DIZAJN PROCESA
- Lecture 3.3 MINIMALNO ODRŽIV PROIZVOD (MVP)
- Lecture 3.4 INVESTICIJE
- Lecture 3.5 ELEVATOR PITCH – Javni govor
- Lecture 3.6 SPORAZUM O PARTNERSTVU (PARTNERSHIP AGREEMENT)