Poduzetničke financije

Lekcija 4: Upravljanje financijama dio 1
Svrha ove lekcije je razvoj vlastitog učenja. Postoji niz zadataka koje trebate ispuniti prije prelaska na idući dio. Možete proći kroz ovaj dio tempom koji vam odgovara. Očekivano vrijeme potrebno za ispunjavanje ovog dijela je do 3 sata. Ispunjavanje ovog dijela je obvezno prije prelaska na idući dio.
Zadatak 1
Otvorite prezentaciju “Lekcija 4 Dio 1”
Ova prezentacija predstavlja vam probleme upravljanja dugom i kreditom.
Zadatak 2
Pročitajte članak “Upravljanje popustima”
Ovaj članak objašnjava kako izračunati da li je popust vrijedan uvođenja.
Upravljanje popustima
U prethodnom slajdu spomenuli smo da trebate izračunati trošak popusta svog poslovanja prije nego ih ponudite kupcima ili ih prihvatite od dobavljača. Izračun je vrlo jednostavan. Trošak je prikazan kao postotak na godišnjoj razini.
Izračun popusta za kupce
Za izračun troška potrebno je podijeliti postotak popusta s diskontiranim iznosom plaćanja. Zatim podijelite broj dana u godini s diskontiranim brojem dana. Zatim pomnožite oba zajedno kako bi se dobio postotak (pomnožite odgovor sa 100).
Tvrtka nudi 50 dana kao rok za plaćanje kupcima, ali joj se počeo smanjivati novčani tijek. U cilju povećanja novčanog tijeka ponudit će kupcima popust od 2% na iznos računa ako se uplata izvrši u roku 10 dana.
Postotak popusta Broj dana u godini
Diskontirani iznos plaćanja x diskontirani broj dana = godišnji trošak
Recimo da kupac duguje £100, ako plati u roku 10 dana dajete mu popust na račun 2%.
2 365
98 X 40 = 0.0204 X 9.125 = 18.6
2 = postotak popusta
98 = novi iznos računa nakon odbitka popusta od 2%
365 = broj dana u godini
40 = broj diskontiranih dana ranog plaćanja
Trošak popusta za poduzeće iznosi 18.6% godišnje. Za odluku da li je ovo bolje za tvrtku, trebate znati koliko će vas koštati čekanje na naplatu. Ako tvrtka dopusti kupcu da plati na kraju roka od 50 dana, a posudila je novac od banke da pokrije troškove dok čeka naplatu od kupca, a troškovi iznose 15%, onda je popust zapravo skuplji za tvrtku nego posuđivanje novca za pokrivanje troškova.
Za izračunati da li trebate platiti račun ranije, radite isti izračun. Međutim, konačna brojka se odnosi na iznos koji ste uštedjeli ili zaradili na tom popustu. U ovom slučaj, ako zadržite novac koji dugujete dobavljaču, na računu u banci koji ostvaruje 5% kamate, tada je popust prihvatljiv zato što je povrat veći od držanja novca u banci.
Zadatak 3
Trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi.
Ova pitanja vam omogućavaju da razvijete učenje.
Zadatak 4
Otvorite prezentaciju “Lekcija 4 Dio 2”
Ova prezentacija upoznaje vas sa problemom upravljanja inventarom i zalihama.
Zadatak 5
Trebate pročitati članak “ Izračunavanje EOQ”
Članak objašnjava kako izračunati EOQ.
EOQ model – ekonomična količina naručivanja
Za izračun optimalne razine zaliha, a kako bi se izbjegao nedostatak proizvoda, potrebno je izračunati brojne troškove.
U ovom primjeru ćemo vam pokazati kako to izračunati tijekom perioda od 12 mjeseci. Morate znati broj proizvoda koji prodajete tijekom 12 mjeseci. Recimo da prodajete 700 predmeta mjesečno, to znači da prodajete godišnju količinu od 8400 (D). Trošak narudžbe ove zalihe svaki mjesec je £12 (S). Troškovi skladištenja proizvoda su izračunati djeljenjem ukupnih plaćanja vezanih za skladištenje, najam i komunalije, s ukupnom vrijednošću zaliha. U tom slučaju ukupna vrijednost zaliha je £78,000, a ukupna plaćanja najma, osiguranja i komunalija je £9,000. To znači da je trošak skladištenja proizvoda 11% (I). U konačnici trošak jedinice proizvoda je £3.45 (P). Jednadžba je:
Gornji izračun nam pokazuje da optimalna razina zaliha koju je potrebno držati početkom mjeseca, a kako bi se izbjegla nestašica, iznosi 728. Međutim, ovaj izračun nije u potpunosti fiksan. Namjenjen je samo kao vodič. Gotovo svaka tvrtka doživi fluktuacije u prodaji svakog mjeseca, budući da neki događaji utječu na obrazac ponašanja potrošača. Dakle, u upravljanju zalihama potrebno je uzeti u obzir ove događaje. Događaji kao što su vremenske prilike duboko utječu na prodaju hrane, odjeće i zabavnih sadržaja. Nakon što stvorite predodžbu o optimalnom nivou zaliha ili razini inventara, potrebno je fino podešavanje nivoa zaliha na osnovu povijesnih informacija o prodaji u prethodnom mjesecu, uzimajući u obzir buduće događaje koji bi mogli utjecati na uspone i padove u prodaji.
Zadatak 6
Trebate pogledati ovaj online video
Ovaj video daje bolji uvid u EOQ.
Zadatak 7
Trebate pogledati ovaj online video
Ovaj video daje bolji uvid u upravljanje zalihama.
Zadatak 8
Trebate odgovoriti na pitanja u svojoj radnoj knjizi
Ova pitanja vam omogućavaju da razvijete učenje.
Zadatak 9
Trebate završiti ovaj online quiz
Ovaj kviz vam omogućava da vidite kako napredujete
Trebali biste nastaviti s daljnjim čitanjem na ovu temu. Preporučujemo sljedeće:
Poglavlje 7: Adelman, P. and Marks, A. (2014) Entrepreneurial Finance, 6th edition, Pearson Education, New Jersey.
Popis korisnih poveznica:
Accounting and Finance dictionary
Popis korisnih videa:
Sljedeće poglavlje je Lekcija 5
Uvod u modul
Dobrodošli u modul “Poduzetničke financije”.
Preuzmite ovdje radne knjige prije početka modula:
Sve radne knjige trebate predati na mail: I.Ekanem@mdx.ac.uk (MDX studenti), apenafiel@uma.es (UMA studenti), marko.cular@efst.hr (UNIST studenti), po završetku svih zadataka.
O autoru
Dr. Ignatius Ekanem je viši predavač iz “Business Management”-a te direktor programa na Middlesex sveučilištu u Londonu. Ima bogato iskustvo predavanja na preddiplomskom i postdiplomskom studiju te supervizije na doktorskom. Voditelj je programa za “BA Business Management (Innovation)” te voditelj modula “Enterprise and Small Business” i “Small Business Going Global”.
Prethodno je radio kao viši znanstveni suradnik u sveučilišnom Centru za istraživanje poduzetništva i ekonomskog razvoja (CEEDR), gdje se specijalizirao za područje gospodarskog oporavka, s posebnim naglaskom na prakse financijskog upravljanja malih tvrtki. Dok je bio u CEEDR-u, Ignatius je radio na nizu istraživačkih projekata, uključujući nekoliko studija vezanih za socijalno poduzetnišvo, etničke manjine u vlasništvu tvrtki te ruralna poduzeća. Također je radio na potražnji i ponudi financija te poslovnoj podršci tvrtkama u vlasništvu etničkih manjina, naručenih od strane British Bankers Association, Bank of England i Small Business Service.
Njegovi najnoviji projekti uključuju: ‘The impact of perceived access to finance difficulties’ naručenom od strane Small Business Service; ‘Access to Bank Finance for Scottish SMEs’ (za škotsku vladu); te procjena vladinih inicijativa za kapitalno financiranje malih i srednjih poduzeća s razvojnim potencijalom (za Odjel za gospodarstvo, inovacije i vještine).
Ignatius je objavio radove u uglednim časopisima, uključujući The British Accounting Review, International Small Business Journal, Journal of Small Business and Enterprise Development i International Journal of Consumer Studies. Napisao je dva poglavlja knjige, ri inspirativne knjige te je koautor više od 20 službenih izvješća. Ignatius je također napisao i prezentirao brojne konferencijske radove, kako u Velikoj Britaniji tako i na međunarodnoj razini, uključujući SAD, Kanadu, Australiju i Južnu Koreju.
Za diskusiju te pitanja povezana s modulom posjetite FORUM.
Course Features
- Lectures 6
- Quizzes 0
- Duration 60 sati
- Skill level Sve
- Language Hrvatski
- Students 2
- Assessments Self
-
CJELINA 1.
- Lecture 1.1 Lekcija 1: Izvori poduzetničkog financiranja
-
CJELINA 2.
- Lecture 2.1 Lekcija 2: Financiranje jaza
-
CJELINA 3.
- Lecture 3.1 Lekcija 3: Upravljanje radnim kapitalom
-
CJELINA 4.
- Lecture 4.1 Lekcija 4: Upravljanje financijama dio 1
-
CJELINA 5.
- Lecture 5.1 Lekcija 5: Upravljanje financijama dio 1
-
CJELINA 6.